El sector treballa molt i fa esforços molt importants
per oferir el
millor servei
La quarta edició del Girocamping, una fira del sector del càmping i els parcs de vacances, única en les seves característiques a l'Estat espanyol, se celebra del 3 al 6 de març a Girona. Organitzada per l'Associació de Càmpings de Girona, la fira creix en superfície i en activitats i, seguint la línia de l'any passat, Girocamping recrearà una ciutat de vacances a l'interior del Palau de Fires de Girona. El 2014 els càmpings a la demarcació van tenir més de 7 milions de pernoctacions, i el repte del sector és aconseguir incrementar el nombre d'usuaris catalans que passin les vacances als càmpings gironins, un sector que a Girona “juga a primera divisió”.
Comença aquest dijous i serà la quarta edició del Girocamping, una fira que ja poden considerar consolidada.
La fira funciona molt bé i, per les seves característiques, és única a l'Estat espanyol. Els dos primers dies estan dedicats als professionals del sector del turisme, i dissabte i diumenge, al públic en general, que hi podrà veure les darreres novetats i l'oferta del sector. Seguint la línia de l'any passat, el Girocamping recrearà una ciutat de vacances, amb arbres, espais verds i altres elements perquè el visitant pugui viure per unes hores tota l'oferta que es pot trobar en un càmping, envoltat de natura, i amb activitats i diversió per a tota la família.
El saló ha crescut en superfície i en activitats?
La zona d'exposició creix 1.500 metres. En total, el saló disposarà de 5.000 metres quadrats d'exposició al recinte de la fira
i 2.800 metres quadrats més a l'exterior. I, a més de la zona d'expositors, també hi muntem activitats perquè així la fira és més atractiva. Hi haurà desfilades de mascotes, tallers de globoflèxia, pallassos, circuit de ponis, castells inflables i minidisco, un programa de ràdio en directe i algun concert. Pel que fa al menjar, hi tornem a muntar furgoteques, i aquest any també n'hi ha més. Tot això té com a únic objectiu mostrar que els càmpings són els grans clubs de vacances del país.
L'any passat vau reduir la fira
a tres dies i enguany han tornat
a recuperar el quart.
Per quin motiu?
Per tornar a donar un dia més als professionals, que els funciona molt bé. Sorprèn el nombre de professionals que s'hi estan acreditant. Durant aquests dos dies, hi farem networkings, un amb la UdG i un altre amb l'Escola d'Hostaleria per a alumnes que volen treballar en el sector, i també entre empresaris i proveïdors del sector. Tot això genera molta interacció. També s'hi faran diverses jornades temàtiques, una reunió amb la Federació Catalana de Càmpings i el sopar de gala amb l'entrega dels premis en honor de qui va presidir l'associació durant 22 anys, Jaume Genover i Roig.
Tot i que els càmpings creixen en pernoctacions, estan treballant per atraure més clients?
En països com França, Holanda i Alemanya, el 25% dels que hi passen les vacances escullen un càmping per allotjar-se. A Catalunya, en canvi, no arribem al 5%. El gran repte és fer que les famílies creuin la frontera d'un càmping, perquè un cop hi han entrat i ho han vist, solen escollir-nos per venir-hi a passar les vacances.
Els càmpings gironins estan molt ben considerats.
Estan jugant a primera divisió i no tenen res a envejar respecte als càmpings d'altres països. Dels 75 càmpings i les 119.308 places que té l'Associació de Càmpings, n'hi ha 9 que juguen a la Champions, perquè tenen una gran qualitat i estan reconeguts internacionalment. A la demarcació, el sector està treballant molt i fa esforços molt importants per oferir el millor servei. La prova és que en els dos últims anys han invertit 28,5 milions en nous equipaments, serveis i millora d'instal·lacions.