Girona promou Dalí i la Costa Brava
L'acte es va fer a Brussel·les davant 120 agents i operadors turístics
Cent vint agents i operadors turístics belgues i vint periodistes especialitzats en cultura i turisme de Brussel·les van assistir dimarts a Brussel·les als actes promocionals i comercials impulsats pel Patronat de Turisme de Girona per donar a conèixer l'oferta turística de la destinació al mercat belga. Els actes van consistir en una degustació de La Cuina del Vent empordanesa a l'hotel Métropole de la capital comunitària, una presentació audiovisual de la destinació Costa Brava i Pirineu de Girona i una visita a l'exposició Dalí, breaking news, formada per 38 fotografies del Dalí més mediàtic amb els atractius recursos paisatgístics de la Costa Brava. Empresaris hotelers de les comarques gironines, agències de viatge, clubs de golf, càmpings i empreses d'activitats de turisme actiu es van poder entrevistar amb operadors turístics belgues i van poder presentar la seva oferta per a la temporada 2016. “El belga és un mercat molt interessant i fidel a la Costa Brava i és un moment molt oportú, amb el tancament d'altres mercats complicats, per poder augmentar encara més el nombre de turistes”, va comentar el director del Patronat de Turisme, Ramon Ramos.
Més de sis cents mil turistes belgues ja visiten cada any Catalunya: s'hi gasten, de mitjana, 720 euros per persona, una despesa total que s'acosta als 500 milions d'euros. El perfil del turista belga que viatja a Catalunya es defineix com a neerlandòfon (75%); es desplaça en cotxe propi durant les vacances d'estiu (50%) però utilitza l'avió per a les escapades que fa durant l'any. “Després del mercat francès, el belga és un dels més importants i hem vingut a Brussel·les a promocionar la Costa Brava i els seus valors, no només el turisme de sol i platja, sinó també el cultural, arquitectònic i, sobretot, gastronòmic”, va explicar la vicepresidenta del Patronat, Marta Felip.