La Borsa
Més valors
Economia

turisme

patrimoni

Tordera converteix el mercat setmanal en reclam turístic

Edita 50.000 exemplars d'un opuscle en quatre idiomes que es reparteixen en hotels des de Tossa fins a Calella

Anar a passejar i badar, el diumenge el matí, pel mercat de Tordera és un costum que mantenen setmanalment milers de persones de dins i fora del Maresme. Aquest poder d'atracció continuat d'un dels mercats considerats dels més grans i antics del país ha fet reflexionar l'Ajuntament de Tordera, que ha decidit convertir-lo en un producte turístic. El regidor de Promoció Econòmica i Ocupació, Marc Unió (CiU), explica que la singularitat de l'activitat la converteix en una oferta “molt atractiva per als turistes, ja que poden destinar unes hores a participar de l'experiència”.

Per això s''han editat uns primers 50.000 exemplars d'un opuscle que recull en quatre idiomes –castellà, francès, anglès i alemany– un petit text introductori sobre el mercat i un plànol de situació amb la distribució de les parades pels carrers del nucli antic. Unes suggeridores imatges de fruites i verdures combinades amb altres de productors i una munió de gent passejant completen la publicació. “Abans de Setmana Santa se'n va fer la distribució pels establiments hotelers des de Tossa fins a Calella amb la voluntat d'arribar al màxim espectre de gent”, puntualitza Unió, que recorda que la memòria del mercat es remunta al 1853 i que actualment l'integren unes 300 parades. “El mercat és un potent motor econòmic del poble, amb 25.000 persones cada setmana, del qual se'n beneficia el comerç local obrint també els diumenges”, afirma.

LA FRASE

El mercat és una experiència atractiva per als turistes que poden destinar-hi unes hores
Marc Unió (CiU)
REGIDOR DE PROMOCIÓ ECONÒMICA I OCUPACIÓ DE TORDERA

LA XIFRA

25.000
persones
és el nombre aproximat que visiten setmanalment el mercat de Tordera dels diumenges.

Propostes per treure'n tot el suc

“Si el mercat funciona, funciona tota la resta.” Marc Unió avança que l'edició del fullet publicitari és només un primer pas “i no serà l'únic” per treure tot el suc al mercat dels diumenges. En aquest sentit, recorda que al voltant del monument de la Sardana cada diumenge es duen a terme petits mercats monotemàtics, com ara un de productes de segona mà i un altre de col·leccionistes. Amb vista al mes de juny es pensa introduir actuacions musicals al carrer i impulsar espais “diferents i singulars” dedicats a productes menys habituals.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Expocasió Girona allarga les ofertes fins dissabte

girona

No diguem crisi, diguem frenada

barcelona

Mor Miquel Valls, president de la Cambra durant 17 anys

Barcelona
Economia

Poca incidència de la vaga d’Iberia al Prat

El Prat de Llobregat
Economia

CaixaBank ratifica el compromís de Banca Responsable de l’ONU

Iberia xifra en un 9,39% el seguiment de la vaga de personal de terra a l’Aeroport de Barcelona

el prat de llobregat

Mor Miquel Valls, expresident de la Cambra de Comerç de Barcelona als 75 anys

barcelona
Economia

Un de cada dos treballadors secunda la vaga a l’aeroport del Prat

Jornada a la FOEG del sector del comerç

girona