Empresa
2.000 globus anoiencs
L'empresa igualadina Ultramagic ha celebrat que ja ha fabricat aquesta quantitat de globus
És present a 60 països i factura quatre milions l'any
L'empresa igualadina Ultramagic, líder mundial en la fabricació i disseny de globus aerostàtics, està d'enhorabona aquests dies pel fet d'haver produït el seu globus número 2.000. Una xifra a la qual arriben després de més de trenta anys de trajectòria i que van celebrar dissabte passat amb una festa “on va venir molta gent d'aquí i de fora”, tal com explica Josep Maria Lladó, director general de la companyia.
El mateix Lladó, juntament amb Jaume Llansana i Joan Comellas, va començar el seu idil·li amb els globus aerostàtics el 1978, quan van començar a volar amb un aparell usat. Dos anys després van fabricar-ne un de propi i van iniciar un viatge d'onze mesos pel cor d'Àfrica. A partir d'aquesta experiència va sorgir la idea de crear una empresa dedicada a la fabricació de globus. “La nostra passió va passar a ser la nostra feina”, assegura Lladó.
Més de trenta anys després, Ultramagic està consolidada com una de les empreses més importants del sector i produeix aproximadament un centenar de globus cada any a la seva fàbrica a l'aeròdrom d'Òdena-Igualada. En total, tenen uns 45 treballadors i uns quatre milions d'euros de facturació anual. L'empresa anoienca és present en una seixantena de països i treballa per poder exportar els globus a la Xina, fet que els obriria un mercat amb molt de potencial. Malgrat aquestes intencions, és molt difícil aconseguir aquest objectiu, perquè els xinesos “posen moltes traves per entrar productes de l'exterior”. Tot i això, el fet de vendre a molts indrets del món els permet “esquivar millor les crisis”, perquè no depenen d'un únic mercat.
Per exemple, el globus 2.000 va ser venut a un jove anglès i a la festa de dissabte passat hi va anar gent del Japó o del Canadà. El seu èxit també és degut a la gran varietat de productes que ofereixen, amb globus de diverses mides: des de cistelles per a una sola persona fins a d'altres on n'hi caben 24, amb costos que van dels 20.000 als 100.000 euros. Però Ultramagic no destaca només per la venda de globus aerostàtics, sinó que també ha donat un impuls a l'ús i la introducció d'aquest tipus d'aparells al país. L'exemple més clar d'aquest fet és l'European Balloon Festival, que arriba enguany a la vintena edició i del qual l'empresa és una de les més fermes impulsores.