La Borsa
Més valors
Economia

Imperia Foie Gras busca obrir mercat a Àsia i els països àrabs

La firma és la primera del sector a Catalunya que obté una de les certificacions de qualitat més exigents en l'àmbit internacional

Actualment, una de cada cinc vendes les fa a l'exterior

L'empresa Progust SL, que elabora i comercialitza amb la marca Imperia Foie Gras, vol potenciar les exportacions a Àsia i obrir mercat als països àrabs. En aquesta estratègia d'internacionalització hi ajudarà la certificació de qualitat i seguretat alimentària IFS Food, la més exigent en l'àmbit internacional, que l'empresa ha obtingut aquest 2016.

L'empresa de Riudellots, que elabora i ven productes derivats de l'ànec i l'oca, processa anualment 120 tones de foie gras i 250.000 animals, majoritàriament procedents de granges de França.

Nascuda l'any 1996, Progust s'ha situat sobretot dins el sector gurmet. Disposa d'una cartera d'uns 600 clients, la meitat dels quals són botigues especialitzades i l'altra, restaurants. Actualment, una de cada cinc vendes les fa a l'exterior. La seva marca Imperia Foie Gras es pot trobar a Itàlia, Portugal, el Regne Unit, Malàisia, Guinea, el Japó, i a diversos països de l'Amèrica Central i del Sud, on Progust ha centrat la seva estratègia d'internacionalització en els últims anys (Xile, Perú, Mèxic, Cuba, Veneçuela, Costa Rica i la República Dominicana).

En l'estratègia de continuar estenent-se a l'exterior, fa dos anys que es va proposar aconseguir la certificació de qualitat i seguretat alimentària IFS Food, controlada des d'Alemanya i que és la més exigent en l'àmbit internacional. Per obtenir-la, Progust ha fet inversions d'uns 200.000 euros, sobretot per adaptar processos de producció. Ara, l'empresa de Riudellots s'ha convertit en la primera del sector a Catalunya i la tercera de l'Estat que ha superat l'examen.

L'administrador de Progust SL, Jordi Serra, ha explicat que la certificació és un aval de qualitat, sobretot de cara a l'exterior. “Per entendre'ns, si féssim un símil, seria com tenir un doctorat; l'IFS Food ens dóna credibilitat davant dels mercats internacionals i assegura que ens adaptem a les exigències de qualitat”, ha concretat.

Productes de prestigi

L'objectiu de la firma és exportar el 25% de la producció el 2018. I per aconseguir-ho gira els ulls cap a dues destinacions: Hong Kong i els països àrabs. “Són mercats on el consumidor té un poder adquisitiu alt i on els productes occidentals gaudeixen d'una gran acceptació, sobretot en hotels i restaurants”, ha indicat Serra.

En paral·lel a aquest camí, l'empresa tampoc oblida el mercat que li reporta més del 70% de les vendes: el català i l'estatal. I aquí es vol continuar consolidant, i potenciant les gammes més exclusives.

L'empresa té una fàbrica i un edifici d'oficines al polígon de Riudellots de
la Selva que, en total, sumen 2.300 metres quadrats. Té una plantilla de vint treballadors i en aquest exercici preveu incrementar la facturació en més d'un 10%.

ExproReus ampliarà espais i marques d’automoció

Renault i Dacia s’incorporen al catàleg de la històrica fira multisectorial de Reus

Aquesta setmana s’han iniciat els treballs de muntatge de la mostra, que obrirà les portes l’11 d’octubre

reus
 

República Dominicana, l’illa inaudita

 

Montoro comunica la intervenció total de les finances de la Generalitat

MADRID
 
economia

Pimec rebutja la intervenció de la Generalitat

Barcelona
 

Malgrat Turisme es dissoldrà set anys després de ser creat

malgrat de mar
 

Marca Ciutat vol crear estima cap a Tarragona

tarragona
 
GARROTXA

Molta gent al primer Dia del Cavall

 
economia

El govern vol que el 15% del parc d’habitatges sigui per a ús social

 
economia

Ryanair cancel·la prop de 300 vols des de Barcelona fins a final de mes