Economia

Economia

El Port exporta maquinària industrial a Anvers

Les peces han estat fabricades a peu de moll, a càrrec de personal especialitzat, durant més de deu mesos

Més de 3.000 tones. Aquest és el pes total de càrrega del vaixell que ha completat una de les operacions més grans que s'ha fet al port de Tarragona aquest estiu. El transport, que es va completar la tercera setmana d'agost, suposava el trasllat de cinc mòduls de grans dimensions amb destinació a Anvers (Bèlgica), una càrrega que ha de servir per completar la instal·lació d'una superfície industrial.

Aquest projecte ha suposat una inversió de llarga durada per al port de Tarragona, ja que les peces que ha transportat el vaixell Wagenborg Barge 10 –atracat al moll de Cantàbria– han estat fabricades a les mateixes instal·lacions del port, a peu de moll, pel personal especialitzat. “Quan es parla de càrregues que pesen tant i que són tan especialitzades, sovint es construeixen les peces a peu de moll”, confirma la directora comercial del Port de Tarragona, Genoveva Climent, que destaca que una aposta d'aquest tipus és important per a la instal·lació portuària, però també per al conjunt del territori, ja que les tasques de construcció de les peces impliquen “personal qualificat, que és el que s'encarrega de dissenyar i construir les peces”. En aquest cas, les tasques de construcció han suposat prop de deu mesos de treball, un temps “habitual”, segons confirma Climent, en operacions de Project Cargo d'aquest tipus. Segons indica l'Autoritat Portuària, l'operació duta a terme per l'empresa Euroports Ibérica TPS tindrà continuïtat, ja que es preveu que a les instal·lacions de Tarragona s'hi facin més operacions d'aquest tipus durant la pròxima tardor i a l'hivern.

LA XIFRA

3.000
tones
és el pes de la càrrega industrial del vaixell ‘Wagenborg Barge 10', que va sortir de l'Autoritat Portuària.

Els atractius del moll de Tarragona

Amb operacions de càrrega especial com la que s'ha dut a terme aquest mes, el port de Tarragona segueix el camí cap a l'especialització de càrregues de gran tonatge. Segons indica l'Autoritat Portuària, els aspectes positius que ofereixen les instal·lacions per rebre aquest tipus d'operacions de llarga durada són el bon clima, la disponibilitat dels molls i, sobretot, l'existència de personal qualificat, preparat per a tasques de construcció.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

economia

Les exportacions gironines creixen un 11% i les vendes arriben als 706 milions

girona
Orient Mitjà

S&P rebaixa la nota del deute d’Israel per l’escalada de la tensió a la regió

barcelona
economia

L’Íbex baixa un 0,8% per les tensions a l’Orient Mitjà

barcelona
EMPRESA

Carme Torras, premi Manel Xifra a la transmissió de coneixement tècnic i tecnològic

GIRONA
economia

El Port de Mataró acollirà el primer Saló Internacional Nàutic amb una trentena d’expositors

mataró

Reempresa evita el tancament de 440 empreses gironines durant l’última dècada

girona
economia

Henkell Freixenet creix un 4,1% l’últim any assolint 1.230 milions d’euros de facturació

sant sadurní d’anoia
medi ambient

Part de les vinyes del Penedès, en perill de mort, per la sequera

VILAFRANCA DEL PENEDÈS
Economia

L’acord perquè Chery fabriqui vehicles a l’antiga Nissan es signarà divendres

barcelona