Economia

La quota de mercat de les DO catalanes creix fins al 41,3%

L’Incavi celebra la “reacció” del sector per aconseguir créixer fins a 14 punts en els últims deu anys

El consum de vins amb DO catalana ha crescut per sisè any consecutiu i ara se situa en el 41,3%, segons recull l’informe Nielsen del 2019 fet públic aquests dies per l’Institut Català de la Vinya i el Vi (Incavi). L’estudi, que analitza el consum de vi al conjunt de Catalunya, reflecteix un increment d’un 3,5% respecte al 2018, mentre que el creixement ha estat del 14% durant l’última dècada. Un progrés que el director general de l’Incavi, Salvador Puig, atribueix, en declaracions a l’agència ACN, a una “reacció” per part de les empreses i l’administració per millorar la promoció i guanyar terreny a altres DO espanyoles, que fan campanyes “més agressives”. Puig destaca que l’augment dels litres de vi consumit també ha anat acompanyat d’un creixement del 4% en el valor. El director general de l’Incavi, però, defensa que l’objectiu és arribar al 50% del consum en les dades d’enguany.

L’informe detalla que durant el 2019 a Catalunya es van vendre 95,8 milions de litres de vi, dels quals 57,5 eren procedents d’alguna denominació d’origen. D’aquests, 23,7 milions corresponen a alguna DO catalana. La dominant és la DO Catalunya, que representa un 16,6% del consum (+3%), mentre que la segona posició l’ocupa la DO Penedès, amb un 7,2% (-0,2%). La tercera regió més consumida a Catalunya és la DO Terra Alta, amb un 5,5% del mercat i els mateixos resultats que el 2018, seguida de la DO Costers del Segre, amb un 3,2% (+0,2%), i la DO Montsant, amb 2,7% (-0,1%). La llista continua amb la DO Empordà, que ocupa un 2,4% i creix un 0,6%, mentre que la DOQ Priorat representa l’1,6% del mercat (+0,2%) i la DO Tarragona n’ocupa l’1,2% (+0,4%). Finalment, la DO Conca de Barberà representa un 0,4% del consum (+0,1%); la DO Pla de Bages, un 0,3% (-0,1%), i la DO Alella manté el 0,1% del darrer any.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

ECONOMIA

Campanya publicitària per atraure turistes internacionals i de proximitat

GIRONA
economia

El Govern va fer retirar 1.339 anuncis d’allotjaments turístics il·legals durant el 2023

barcelona
TURISME

Els càmpings de Lleida preveuen una bona temporada sense restriccions per sequera

LLEIDA
Economia

Arrenca el Seafood Expo Global amb bones expectatives

L’Hospitalet de Llobregat
economia

Pimec reforça la presència al Vallès amb nova delegació a Terrassa

Terrassa
CALONGE I SANT ANTONI

El grup francès Capfun compra el càmping Treumal

CALONGE I SANT ANTONI

Freixenet presenta un ERTO per a 615 treballadors per la sequera

Sant sadurní d’anoia

Barcelona dedicarà 4 milions a impulsar la recerca i l’ocupació juvenil

Barcelona
economia

Els accidents laborals mortals han crescut un 50% la última dècada

barcelona