Economia

El ‘hub’ d’electromobilitat reajusta xifres per al Perte

L’escassetat d’avals farà que el consorci liderat per QEV i B-Tech rebi 65 milions en lloc dels 107 assignats

Orús assegura que les prioritats continuen “intactes”

L’anomenat hub d’electromobilitat o D-Hub, que aspira a ocupar els terrenys que Nissan va abandonar fa un any rebrà finalment 65 milions d’euros de les ajudes del Perte al vehicle elèctric que reparteix el Ministeri d’Indústria. Aquesta xifra és molt inferior als 107,8 milions que se li havien assignat en un principi i la diferència prové de les dificultats que el hub ha trobat per obtenir avals bancaris suficients per cobrir aquesta injecció pública.

El consorci liderat per QEV Technologies i B-Tech, ha aconseguit avals per valor de 48 milions, als quals es podran afegir els que hagin assolit les empreses de magnitud inferior que formen el hub. Les condicions del Perte reclamaven avals per un 90% del valor dels ajuts, i diverses dificultats han limitat les garanties captades pel hub a un 60% de la quantitat assignada.

Concretament, el grup aspirant a reindustrialitzar l’antiga Nissan ha rebut el suport de CaixaBank, l’andorrà Andbank, Abanca, el Sabadell i Avalis, aquest últim dependent del Departament d’Economia de la Generalitat. En principi també hi constava el Santander, que finalment se’n va desmarcar.

Tot i la retallada sobre les xifres programades, QEV i B-Tech creuen que podran tirar endavant el seu projecte, ja que, segons van assegurar en una nota, “els avals garanteixen el desenvolupament i la posada en marxa dels projectes tractors del hub, centrats en la producció de vehicle elèctric”, que es preveu als antics terrenys de l’automobilística japonesa a la Zona Franca. El conseller delegat de QEV, Joan Orús, va subratllar que les prioritats del pla de reindustrialització “continuen intactes”.

La inversió inicial prevista pel hub era de 300 milions d’euros en tres anys per acabar creant mil llocs de treball directes i uns 7.000 entre aquests i els indirectes.

L’obstacle d’un ICF encara sense fitxa bancària

Les negociacions del D-hub s’han complicat en bona part per l’oposició del govern espanyol a acceptar que l’Institut Català de Finances (ICF) aporti el seu aval de forma directa perquè l’organisme de la Generalitat encara no disposa de fitxa bancària. No obstant això, l’ICF figurarà en el projecte com a contraavalador.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

L’empleat sènior, la resposta a la falta de professionals

Barcelona

Dona i gran, la doble barrera per emprendre

barcelona
Sara de la Rica
Catedràtica d'Economia de la Universitat del País Basc

“La discriminació per edat és un fet provat en el mercat de treball”

barcelona
Mons Badia,
presidenta del Col·legi d’Ambientòlegs de Catalunya (COAMB)

“El respecte pel medi ambient fomenta el creixement econòmic”

Barcelona
ECONOMIA

Puja la despesa dels turistes a les comarques de Barcelona

Barcelona

Canmartex potencia l’R+D en les noves teixidores

Argentona (Maresme)

Ferrimax prepara el talonari i l’organització per créixer

Sant Fost de Campsentelles
economia

El BBVA presenta oficialment l’OPA al Sabadell en les condicions previstes

barcelona
ECONOMIA

La nova marca turística de Santa Susanna distingeix la sostenibilitat i la innovació

SANTA SUSANNA