Economia

Europa investigarà VW

contaminació

Brussel·les anima els estats a inspeccionar a fons l'automoció per conèixer la profunditat de l'engany dels motors trucats

Alemanya assegura que automòbils modificats circulen per les carreteres europees

L'escàndol dels motors trucats de Volkswagen (VW), que manipulen a la baixa les emissions contaminants i que va esclatar la setmana passada als Estats Units, ja ha arribat a Europa. El govern alemany dóna per fet que entre els onze milions de vehicles que la companyia calcula que estan manipulats hi ha automòbils que circulen per les carreteres d'Europa. “Hem de saber exactament en quins models es va aplicar aquest programari i per on estan circulant, per prendre les mesures pertinents”, va assenyalar ahir el ministre alemany de Transport, Alexander Dobrindt, que és al capdavant d'una comissió creada pel seu departament i per VW per esclarir el cas.

La Comissió Europea també es va involucrar ahir a fons en l'assumpte i va fer una crida a tots els països membres perquè posin en marxa “totes les investigacions necessàries” per saber quants vehicles certificats a la UE porten el motor implicat en l'escàndol. “Convidem tots els països membres, a més dels que ja ho fan, a portar a terme totes les investigacions necessàries”, va assenyalar ahir Lucía Caudet, portaveu de Mercat Interior, Indústria, Emprenedoria i Pimes.

Caudet va afegir que aquestes investigacions poden estendre's a altres marques i fabricants amb l'objectiu d'eliminar qualsevol tipus de dubtes sobre l'abast d'aquest programari que falseja emissions. “Necessitem que aquestes autoritats informin sobre l'estat i els descobriments de les seves investigacions per arribar al fons del problema”, va subratllar.

VW és el més important fabricant d'automòbils d'Europa, amb marques com ara Audi, Seat, Porsche, Skoda i la mateixa Volkswagen, entre d'altres. De fet, i dintre de la investigació posada en marxa, la companyia va informar ahir que avui, divendres, farà pública la llista amb tots els vehicles afectats per la manipulació de gasos contaminants en els motors dièsel. Fins ara l'empresa ha calculat de manera genèrica que onze milions d'automòbils porten incorporat el polèmic motor EA 189, encara que la xifra no es dóna ni de bon tros per definitiva. El grup va començar a instal·lar aquests motors l'any 2009 en models com ara els Golf, Jetta, Passat i Beetle, en el cas de Volkswagen, i en l'A3 en la marca Audi, encara que altres models també podrien estar afectats. Un portaveu de Skoda va informar ahir que els models de les sèries Fabia, Roomster, Octavia i Superb fabricats entre els anys 2009 i 2013 també estan equipats parcialment amb els motors dièsel manipulats.

La crisi, a més, amenaça d'estendre's al conjunt de
la indústria automobilística alemanya. La revista especialitzada Auto Bild va informar ahir que les emissions contaminants de l'X3 xDrive, de BMW, superen els límits d'emissions contaminants establerts per la normativa europea. Els títols de BMW van caure ahir un 5,1%, Daimler va cedir un 4,4% i VW va pujar un 0,6%.

Tres acomiadaments més i una pensió milionària

La cascada d'acomiadaments per l'escàndol dieselgate ha arribat a Volkswagen (VW). El fabricant d'automòbils va informar ahir que acomiadarà el seu conseller delegat als estats Units, Michel Horn, així com els màxims responsables d'R+D a Audi, Ulrich Hackenberg, i a Porsche, Wolfgang Hatz. Aquests acomiadament seran efectius demà, després de la reunió del consell d'administració del grup, que començarà també a reorganitzar el seu equip directiu. Això comportarà el nomenament d'un nou conseller delegat. Un càrrec que recaurà, previsiblement, en Matthius Müller, patró de Porsche. Müller substituirà així Martin Winterkorn, que va dimitir dimecres. Fonts de VW van indicar ahir que Winterkorn acumula un pla de pensions en el grup de 28 milions, però també podria cobrar una indemnització per acomiadament.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia