Economia

Imperia Foie Gras busca obrir mercat a Àsia i els països àrabs

La firma és la primera del sector a Catalunya que obté una de les certificacions de qualitat més exigents en l'àmbit internacional

Actualment, una de cada cinc vendes les fa a l'exterior

L'empresa Progust SL, que elabora i comercialitza amb la marca Imperia Foie Gras, vol potenciar les exportacions a Àsia i obrir mercat als països àrabs. En aquesta estratègia d'internacionalització hi ajudarà la certificació de qualitat i seguretat alimentària IFS Food, la més exigent en l'àmbit internacional, que l'empresa ha obtingut aquest 2016.

L'empresa de Riudellots, que elabora i ven productes derivats de l'ànec i l'oca, processa anualment 120 tones de foie gras i 250.000 animals, majoritàriament procedents de granges de França.

Nascuda l'any 1996, Progust s'ha situat sobretot dins el sector gurmet. Disposa d'una cartera d'uns 600 clients, la meitat dels quals són botigues especialitzades i l'altra, restaurants. Actualment, una de cada cinc vendes les fa a l'exterior. La seva marca Imperia Foie Gras es pot trobar a Itàlia, Portugal, el Regne Unit, Malàisia, Guinea, el Japó, i a diversos països de l'Amèrica Central i del Sud, on Progust ha centrat la seva estratègia d'internacionalització en els últims anys (Xile, Perú, Mèxic, Cuba, Veneçuela, Costa Rica i la República Dominicana).

En l'estratègia de continuar estenent-se a l'exterior, fa dos anys que es va proposar aconseguir la certificació de qualitat i seguretat alimentària IFS Food, controlada des d'Alemanya i que és la més exigent en l'àmbit internacional. Per obtenir-la, Progust ha fet inversions d'uns 200.000 euros, sobretot per adaptar processos de producció. Ara, l'empresa de Riudellots s'ha convertit en la primera del sector a Catalunya i la tercera de l'Estat que ha superat l'examen.

L'administrador de Progust SL, Jordi Serra, ha explicat que la certificació és un aval de qualitat, sobretot de cara a l'exterior. “Per entendre'ns, si féssim un símil, seria com tenir un doctorat; l'IFS Food ens dóna credibilitat davant dels mercats internacionals i assegura que ens adaptem a les exigències de qualitat”, ha concretat.

Productes de prestigi

L'objectiu de la firma és exportar el 25% de la producció el 2018. I per aconseguir-ho gira els ulls cap a dues destinacions: Hong Kong i els països àrabs. “Són mercats on el consumidor té un poder adquisitiu alt i on els productes occidentals gaudeixen d'una gran acceptació, sobretot en hotels i restaurants”, ha indicat Serra.

En paral·lel a aquest camí, l'empresa tampoc oblida el mercat que li reporta més del 70% de les vendes: el català i l'estatal. I aquí es vol continuar consolidant, i potenciant les gammes més exclusives.

L'empresa té una fàbrica i un edifici d'oficines al polígon de Riudellots de
la Selva que, en total, sumen 2.300 metres quadrats. Té una plantilla de vint treballadors i en aquest exercici preveu incrementar la facturació en més d'un 10%.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia