La rambla de Sant Francesc de Vilafranca ja té des d'ahir el pàrquing subterrani que els comerciants del centre reclamaven des de fa 30 anys. L'equipament, de dues plantes i 295 places, es connecta a través de dos túnels amb l'aparcament que des de fa dotze anys gestiona l'empresa Saba. Amb aquest nou aparcament, l'empresa controlarà 1.300 places d'estacionament a la ciutat, afegint-hi les places de Cal Rondina i les zones blaves. Tot i l'obertura del pàrquing, les tanques continuaran tapant la rambla de Sant Francesc fins a Sant Fèlix. El PSC va acusar ahir CiU de retardar el projecte només per canviar el que havia previst el govern anterior.
La vigília de la Fira del Gall del 1997 la concessionària va inaugurar el pàrquing de la plaça del Penedès. Ahir, vigília també de la fira, es va inaugurar l'ampliació d'aquest equipament sota la rambla de Sant Francesc. L'alcalde de Vilafranca, Pere Regull, que va tallar la cinta inaugural de l'equipament al costat del director general de Saba, Josep Canós, va dir que «aquesta és una obra bàsica per a Vilafranca que s'hauria hagut de fer fa 30 anys» i va apuntar que «si s'hagués fet llavors segurament ara no hi hauria aquesta por a la creació d'un centre comercial a la Girada i el centre estaria totalment revitalitzat». L'alcalde ho deia dues hores després que el cap del PSC, Francisco Romero, hagués criticat el govern pel retard de les obres d'urbanització.
Ara fa 30 anys els comerciants del centre van reclamar la construcció d'un aparcament sota la Rambla, es va fer un projecte i es van aconseguir diversos avals, «però no es va trobar cap concessionària per fer l'obra», segons va explicar el PSC ahir. Dinou anys després s'obria el de la plaça del Penedès amb 216 places. Els estudis de mobilitat de l'Ajuntament que es van fer anys després aconsellaven ampliar fins a mig miler el nombre de places al centre i per això el govern anterior (PSC) va impulsar la construcció de l'aparcament per arribar fins a les 511 places. En els mesos vinents es farà un projecte per fer visibles les restes de la torre defensiva de la muralla del segle XIV que es va trobar –que costaran uns 200.000 euros i haurà de pagar l'Ajuntament– i es faran millores al de la plaça del Penedès, poc il·luminat en comparació del que s'obria. La concessió de Saba és fins al 2046.

































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.