Dissabte, 4 de febrer del 2012

Tancar la finestra Tancar
Cultura
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

Una traducció d'Anselm Turmeda al francès

Tomba d'Anselm Turmeda a Tunis.

El proper dimecres 5 de febrer es presentarà a Perpinyà el llibre Pourquoi j'ai embrassé l'Islam, obra d' Anselm Turmeda traduïda al francès per Patrick Gifreu.

Anselm Turmeda (1350?-1423) és un cas singular: és l'únic autor bilingüe a haver escrit en àrab i en una llengua europea, el català, i traduït i reeditat al curs del segles.

La seva conversió a l'Islam li ha valgut una fama mundial i ha permès una important difusió del seu llibre. Cconegut sota el nom de La Thufa, ha esdevingut un dels breviaris de la causa musulmana. Encara no hi havia hagut cap traducció fiable al francès.

Patrick Gifreu, que va realitzar la traducció per les Éditions de la Merci (2009), serà present a la presentació pública de l'obra que comptarà també amb la presència de Jaume Queralt. L'acte és previst a la Mediateca de Perpinyà, carrer Emile Zola, a les cinc de la tarda.

Darrera actualització ( Divendres, 5 de febrer del 2010 18:43 )

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Girona/Local la pàgina d'entrada

Enquesta

Enquesta: Trobeu adequades les mesures que ha adoptat el govern davant del temporal?
Trobeu adequades les mesures que ha adoptat el govern davant del temporal?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate