Aquest senyor diu que havia treballat a Noruega; seria bo saber si allà també els hi engaltava el castellà i què demana el govern noruec als treballadors immigrants en allò que fa referència a la llengua. Diu que això frena l'arribada de «talents». El talent parla espanyol?
En la seva especialitat, la psiquiatria, encara és més important que el pacient es pugui expressar en la llengua que més domini, per poder afinar en els matisos.
També surt amb el típic i tòpic acolliment dels refugiats catalans a Mèxic. Però el que no diu és que els catalans exiliats a Amèrica del nord o del sud, eren gent perfectament documentada i sabien on anaven, i dubto que cap intentés imposar el català a la gent d'aquells països.
Afegeix que hi ha metges estrangers que tenen problemes psicològics, la síndrome d'Ulisses, per adaptar-se al lloc d'arribada. Seria bo saber si als metges forasters que no són castellanoparlants això també els passa. Aquí els que acabarem tenint aquesta esmentada síndrome d'Ulisses serem els catalans.
L'imperi espanyol es va carregar les cultures natives de mig món i ara retorna a les seves darreres colònies per acabar d'enllestir la feina; esperem que això sigui el seu cant del cigne.
































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.