Les perspectives per a la implantació del Bicing metropolità són, ara per ara, molt dolentes. Cap de les dues empreses que s'hi han presentat s'ajusten al que prescriuen les condicions del concurs. La catalana Pedalant Mous el Món no compleix els requisits per explotar el servei i la canadenca Public Bike System, que s'ha presentat associada amb la vallesana Marfina Bus, només ha fet una oferta per implantar el Bicing a quatre municipis dels onze previstos. Els promotors del servei públic de bicicletes de lloguer encara no donen res per tancat, però és evident que el projecte està tocat de mort ja al començament.
Antoni Poveda, president de l'Entitat Metropolitana del Transport (EMT), l'organisme encarregat de posar en marxa l'Àrea Bicing, va avançar ahir que cap de les dues empreses que s'han presentat al concurs compleix les condicions per explotar el servei. «Una no compleix els requisits», va dir, amb referència a Pedalant Mous el Món. «L'altra només proposa el Bicing per a quatre municipis dels onze que es van acordar», va explicar el president de l'EMT. Public Bike System ha presentat una oferta per a les ciutats més pròximes a Barcelona, mentre que no preveu implantar el servei a la resta. Poveda no va voler valorar si això equival al certificat de defunció de l'Àrea Bicing tal com s'ha plantejat perquè encara s'està valorant la documentació que han presentat les empreses. El projecte està ara en la fase d'obertura de pliques i encara no s'ha estudiat tota la documentació relativa a les propostes tècniques i econòmiques que han presentat les dues empreses.
El Bicing metropolità s'ha de sufragar amb la publicitat que les empreses puguin col·locar a les bicicletes i les estacions. Les estimacions que es van fer perquè el projecte surti a compte, amb un cost de 6,4 milions d'euros en la primera fase, són de 53.867 abonats. La publicitat –el mercat publicitari ha estat un dels grans afectats per la crisi– cobriria el 60% del cost, els abonats el 25% i els ajuntaments implicats, el 15% restant. És un model diferent del de Barcelona, en què el Bicing es finança amb l'excedent de l'àrea verda d'aparcament. Una altra diferència amb Barcelona és que l'empresa que explota el servei en aquesta ciutat, Clear Channel, no es va decantar pel Bicing metropolità, cosa que feia difícil que els usuaris poguessin fer compatible la circulació en bicicleta pública en canviar de municipi.

































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.