Política
El Suprem neteja la via per jutjar Garzón per haver investigat el franquisme
El Tribunal Suprem (TS) va confirmar ahir la decisió del magistrat d'aquest òrgan Luciano Varela de no arxivar la causa contra el jutge Baltasar Garzón per haver-se declarat competent per investigar els crims del franquisme, i neteja així la via per fer-lo seure al banc dels acusats per prevaricació. En un acte notificat ahir, el TS diu que en la resolució de Varela a la qual va presentar recurs el jutge de l'Audiencia Nacional, sense prejutjar l'existència o no del delicte, «no hi ha certesa sobre la inexistència del delicte, ni és arbitrària, il·lògica o absurda una possible qualificació acusatòria per prevaricació», cosa per la qual la causa ha de tirar endavant. L'acta, de la qual ha estat ponent el magistrat Adolfo Prego i que està signada també pel president de la sala penal, Juan Saavedra, i per Joaquín Giménez, Francisco Monterde i Juan Ramón Berdugo, afegix que no s'aprecia il·legalitat en la decisió de Varela en denegar en aquesta fase del procediment el sobreseïment de la causa, cosa per la qual desestima el recurs de Garzón. El mes de febrer el magistrat instructor de la causa, Luciano Varela, va rebutjar arxivar el cas i va acusar Garzón de «conscientment ignorar o arraconar» la llei d'amnistia en declarar-se competent per investigar les desaparicions durant la Guerra Civil i el franquisme. Varela sostenia que Garzón sabia que mancava de competència per investigar aquests fets i «va actuar amb la finalitat d'eludir la decisió del legislador sobre el règim de localització i exhumació de víctimes dels horribles crims del franquisme (...), sabent que aquests havien estat objecte d'amnistia per les Corts democràtiques». Garzón va considerar insostenibles i sense fonament jurídic aquests arguments, cosa per la qual va recórrer contra la decisió.
Publicat a
- El Punt Barcelona 26-03-2010 Pàgina 21
- El Punt Comarques Gironines 26-03-2010 Pàgina 25
































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.