L'hospital universitari Germans Trias i Pujol de Badalona tindrà d'aquí a pocs mesos un centenar de places noves d'aparcament. Serà en una part dels terrenys de l'hospital que estan reservats per a l'ampliació del centre. El pàrquing serà gratuït i s'habilitarà mentre durin les obres de reforma del servei d'urgències, uns treballs que des de la tardor han suprimit un nombre semblant de places. D'altra banda, el nou gerent territorial de l'Institut Català de la Salut a l'àrea metropolitana nord, Josep Maria Bonet, va indicar dimecres que el creixement del centre es definirà abans de cinc anys, amb espais d'ús assistencial, docent o de recerca.
L'espai que s'utilitzarà per habilitar aquest aparcament representa una petita part dels 10.000 metres quadrats que l'Ajuntament de Badalona va cedir a l'hospital Germans Trias i Pujol i que el centre ha reservat per a la futura ampliació del recinte hospitalari. Els terrenys són en un turó que s'aixeca sobre el gran aparcament situat davant de l'entrada de l'àrea maternoinfantil, i a tocar de les antigues escoles de Can Ruti. L'ús del pàrquing serà gratuït i tindrà prop d'un centenar de places, un nombre aproximat als llocs d'aparcament que van ser suprimits en l'inici de les obres d'ampliació i reforma del servei d'urgències, l'octubre passat. De fet, l'aparcament es podrà fer servir mentre durin aquests treballs, que està previst que s'acabin abans de l'estiu del 2011.
La remodelació de les urgències de Can Ruti ha contribuït a dificultar la ja complicada tasca de trobar aparcament en qualsevol espai d'aquest recinte hospitalari, i la direcció del centre ha decidit reduir aquestes molèsties amb aquesta mesura, que podria ser una realitat d'aquí a pocs mesos i entrar en funcionament abans de l'estiu. A causa del pendent d'aquest terreny, l'actuació serà mínima i només podrà garantir aquest centenar de places. Interrogat sobre la possibilitat d'habilitar altres espais destinats a l'aparcament, el nou gerent territorial de l'Institut Català de la Salut (ICS) a l'àrea metropolitana nord, Josep Maria Bonet, va indicar que aquesta possibilitat haurà d'esperar a les conclusions de l'estudi que es redacta actualment sobre les necessitats d'accessibilitat del centre hospitalari badaloní. L'informe resultant es traduirà en un pla de mobilitat que s'aplicarà per etapes i que, segons Bonet, s'hi haurà de prioritzar l'ús del transport públic i l'arribada de busos llançadora procedents de punts de Badalona cèntrics i ben comunicats amb Barcelona i amb altres ciutats de l'entorn.
D'altra banda, el nou responsable de l'Institut Català de la Salut, a la comarca, va dir que encara no estan definits els nous espais que es crearan amb l'ampliació del recinte hospitalari de Can Ruti ni com es durà a terme aquest creixement, tot i assegurar que en cinc anys ja s'haurà acordat quines instal·lacions s'hauran de projectar i que fer-ho ara seria «aventurat». Amb tot, Bonet va aclarir que aquests terrenys forestals –que actualment estan en fase de requalificació urbanística– admeten usos «assistencials, de docència i de recerca», i va deixar entreveure com a pista per als seus usos definitius que l'evolució dels grans centres hospitalaris com ara el Germans Trias i Pujol passa per reduir el nombre de llits d'hospitalització i per ampliar les superfícies que permeten una atenció de dia, amb un major ventall de tecnologies complexes i d'alta resolució. Bonet, però, també va recordar la necessitat, actual i futura, de vincular als grans recintes hospitalaris l'activitat docent i d'investigació biomèdica.

































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.