Una expedició internacional liderada pel tarragoní Òscar Cadiach i patrocinada per la Diputació de Tarragona intentarà coronar el cim del Kanchenjunga, el tercer més alt del planeta, amb 8.586 metres. Els nou alpinistes es plantegen el repte per homenatjar el barceloní Íñigo de Pineda, mort en aquesta muntanya el maig del 2007, quan l'expedició en què també hi era Cadiach afrontava el descens després d'un intent fallit que es va quedar a només 200 metres del cim. En aquella ocasió, era l'única que intentava coronar el cim més oriental dels 14 vuit mils que hi ha a la terra i va obrir un itinerari inèdit per la cara sud-est, la mateixa per la qual ara farà l'ascensió. Ara, coincidiran amb tres expedicions més entre les quals destaca la que impulsa Edurne Pasabán, que lluita per ascendir als 14 vuit-mils del planeta. L'expedició atacarà el cim entre el 26 i el 30 de maig, abans de l'arribada dels vents monsònics, sense oxigen embotellat i sense xerpes.
A més de Cadiach, participaran en l'expedició els bascos Julen Reketa, Alberto Zerain i José Ramon Lasa i el navarrès Francisco Goñi, acompanyats de Francisco Miguel Fernández Gomez, d'Alacant; Juanjo Garra, de Lleida; Kinga Baranowska, de Polònia, i Oriol Ribas, d'Andorra.
Josep Poblet, president de la diputació, va lliurar a Cadiach ahir al conservatori la senyera de la Diputació de Tarragona. «Qui sigui capaç de dir que això no és una proesa, que m'ho expliqui. Pujarem amb tu», va sentenciar Poblet, amb la seva loquacitat habitual i sentiment d'admiració. L'alpinista, emocionat, va improvisar unes paraules: «Amb el desig de dur el nostre país, Catalunya, i a la nostra ciutat, Tarragona, més enllà de les nostres contrades.» Posteriorment, el músic Kiev Portella va interpretar al piano Fantasia Impromptu, de Chopin, com a obsequi a l'expedició. «Volem que aquesta música us acompanyi en la vostra ascensió i us ajudi a fer el cim», va cloure Poblet.

































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.