Dissabte, 11 de febrer del 2012

La Bisbal
d'Empordà
Tancar la finestra Tancar
Infraestructures i serveis
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

Trenta anys de projectes i debats

De la variant se'n parla des dels anys setanta

La tanca publicitària contra el vial que hi ha a la Bisbal. Foto: Ò.P.

De la variant de la Bisbal se'n parla des de finals dels setanta. Des d'aleshores, han aparegut successivament diversos projectes per desviar el trànsit de pas que circula per dins la ciutat. Primer, en forma de carreteres periurbanes tant pel sud com pel nord del nucli, i després, ja projectant una autovia de quatre carrils, entre Corçà i Forallac, amb projectes que sempre han mantingut unes opcions nord i sud d'esquelet molt semblant, que es diferenciaven només per matisos. Durant tots aquests anys el debat entre els dos traçats es repetia cada cop que es presentava un nou projecte, cadascun amb partidaris ben definits i sense canvis de bàndol significatius. Curiosament, aquesta demora ha servit perquè l'opció que més adeptes guanya cada dia que passa és la de no fer cap variant. Els ajuntaments afectats per la variant s'han mantingut gairebé sempre inamovibles a favor dels traçats sud o nord. Les al·legacions que han presentat en l'últim projecte no difereixen excessivament de les dels projectes anteriors. I pel que fa a la ciutadania, les entitats i les associacions també estan dividides entre el nord, el sud i no fer-ne cap.

LA CRONOLOGIA

1982
Al pla general es va dissenyar una variant de dos carrils, que sortia d'abans de l'Aigüeta i anava a parar més enllà de Vulpellac.
1993
El projecte que va presentar Josep Maria Cullell incloïa una opció pel sud i dues opcions pel nord, amb túnels i per la plana.
2002
Felip Puig presenta un projecte amb tres opcions pel nord. Una d'elles amb túnel a Castell d'Empordà. Més tard hi va afegir una opció pel sud.
2008
El projecte de Joaquim Nadal tenia una variant pel nord i dues pel sud.
Darrera actualització ( Dijous, 9 d'abril del 2009 09:54 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Fés La Bisbal d'Empordà/Nacional la pàgina d'entrada

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook