L'anunci del conseller Nadal de fer la variant sud va ser rebut ahir amb diferents opinions per part dels ajuntaments implicats, que continuen dividits respecte a aquest tema. L'alcalde de la Bisbal, Lluís Sais, es va mostrar satisfet per la decisió i perquè s'hi han incorporat algunes de les al·legacions que havia presentat l'Ajuntament, si bé aprofitaran la nova exposició pública per demanar més millores. L'alcalde de Forallac, Josep Sala, va criticar la despesa que suposarà el nou període d'al·legacions, i va afirmar que no creu que el túnel de Fonteta millori el traçat. Finalment, l'alcalde de Cruïlles vol esperar a veure el projecte, i, com Sala, es va mantenir contra el traçat sud: «Qualsevol opció és difícil d'encaixar en el territori.» Les plataformes també van donar la seva opinió.
La Plataforma contra la Variant Nord va reaccionar amb prudència, i esperaran a fer una reunió aquest divendres per valorar la decisió del govern. Tot i això, la portaveu Rosa María Zaragoza es va mostrar satisfeta, també perquè s'han introduït millores en el traçat nord. El president de la Plataforma pel Nord, Pere Freixas, va lamentar «profundament» l'opció escollida per la Generalitat ja que tan sols l'ha defensada un ajuntament, el de la Bisbal. Freixas creu que la decisió «no és tècnica» i que fer passar la variant pel sud «és fer-la entrar amb calçador perquè no hi entra».
Pel que fa a la Bisbal, l'alcalde va afirmar que estudiarien demanar un enllaç amb la Ganga, i que potser insistiran a demanar una entrada per l'Aigüeta. Dels altres grups polítics, el regidor d'ICV, Pere Teixidor, considera que l'opció sud genera més costos i lamenta que, malgrat tenir el millor suport tecnològic que mai per fer els estudis, s'opti pel mateix model antic de fa 50 anys. Al regidor de CiU de la Bisbal, Xavier Dilmé, el sorprenen les dues noves opcions del traçat i demana que s'analitzin els trams que afecten la Bisbal perquè «són molt millorables».
Reaccions de la patronal
Tant la Cambra de Comerç com la FOEG i Pimec van coincidir en la necessitat que l'obra s'executi aviat. Benet Rovira, vicepresident de Pimec, es va mostrar d'acord amb la decisió del Departament de Política Territorial i Obres Públiques: «Després de tant de temps d'espera, cal que el projecte es faci.»
































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.