Dissabte, 26 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Societat
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Comentaris 1 comentari Enviar un comentari

Denuncien el govern davant la UE pel soroll dels aeroports

Diverses associacions critiquen l'incompliment de les directives comunitàries per reduir les molèsties que provoquen aquestes instal·lacions als nuclis urbans

Les entitats compten amb el suport de la Union Europeenne Contre les Nuisances des Avions, en la qual participen més de 40 entitats de diversos punts de la unió

Els veïns fa anys que es manifesten en contra del soroll dels aeroports. Foto: LLUÍS CRUSET.

Representants de diverses associacions contra el soroll dels aeroports han denunciat davant la Unió Europea (UE) l'incompliment per part del govern de les directives comunitàries per reduir les molèsties que provoquen aquestes instal·lacions als nuclis urbans.

Les associacions denunciants són la Unió Europea Contra Soroll d'Avions (UECNA), l'Associació Nacional d'Afectats pel Trànsit Aeri (ANAITA) i Prou Soroll de Castelldefels (Baix Llobregat).

El president de Prou Soroll, Josep Velasco, ha assegurat que “sempre es poden prendre mesures per reduir l'impacte acústic i aprofitar recursos, com per exemple en el cas de Barcelona, la proximitat del mar”.

Les entitats compten amb el suport de la Union Europeenne Contre les Nuisances des Avions (UECNA), en la qual participen més de 40 entitats de diversos punts de la unió.

Velasco ha denunciat que Aena i Foment incompleixen les directives comunitàries sobre el soroll dels avions i ha lamentat “la poca transparència que existeix en les seves actuacions, de manera que els representants dels afectats no podem pronunciar-nos ni presentar al·legacions a les seves mesures ni al·legacions”.

“Els ciutadans estem totalment indefensos, no podem defensar-nos perquè no tenim cap tipus d'informació per part de l'administració”, ha dit Velasco que ha assegurat que “l'administració té sensibilitat zero amb els afectats”.

Velasco ha dit que la situació a l'entorn de l'aeroport del Prat empitjorarà el mes de setembre, quan està previst que es tanqui al trànsit la pista transversal per dur a terme obres de millora.

“Els avions tornaran a sobrevolar els nuclis urbans, sobretot a les nits, quan passen els avions de càrrega que són també els més sorollosos”, ha dit Velasco.

Aena tenia previst iniciar aquestes obres la present primavera però les va ajornar, a petició de l'Ajuntament de Castelldefels, fins a setembre per evitar tancar la pista transversal durant l'estiu, quan s'incrementa el nombre d'operacions al Prat.

Darrera actualització ( Dimecres, 11 de maig del 2011 15:46 )

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

avatar Albert Cebrián (Arenys de Mar)

La contaminació acústica és definitivament una font perillosa de malalties pels éssers humans que hi estan exposats. La suma de jorns d'exposició a aquesta font esdevé una tortura que hem d'intentar eradicar amb fermesa.

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Girona/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Girona

GIRONA

PROMOTORA DEL NORTE, S.L.

25/05/12 14:13 -

COMERCIAL

SLAP laboratorios - NATURMILD

25/05/12 09:52 - GIRONA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter