cultura

Thyssen als pavellons

Carmen Cervera vol que la seva col·lecció estigui més representada a Catalunya amb la cessió a Barcelona de més obres de pintors catalans i estrangers

El projecte aproparà el MNAC a la ciutat
i potenciarà la seva projecció internacional

Mentre el projecte del museu de pintura catalana de Carmen Cervera a Sant Feliu de Guíxols camina al ralentí, la baronessa Thyssen té el desig de tenir més presència a Catalunya. Segons el conseller de Cultura, Ferran Mascarell, en els darrers contactes que hi ha tingut, la baronessa li ha mostrat el seu interès per cedir més obres a Catalunya –tant d'autors
catalans com internacionals– especialment a Barcelona, la seva ciutat nadiua. “Estem buscant un espai amb més volum”, va explicar a aquest diari Mascarell. La idea seria potenciar la marca Thyssen a Barcelona. Actualment, el MNAC acull obres de la col·lecció Thyssen-Bornemisza i una sala dedicada a la col·lecció particular de la baronessa. Segons fonts consultades per aquest diari, tot indica que el nou espai on instal·lar el conjunt cedit seria a Montjuïc, en un dels dos pavellons inactius situats entre les quatre columnes de Puig i Cadafalch i el Palau Nacional. Els espais són propietat de l'Ajuntament de Barcelona i fins ara havien estat utilitzats per Fira de Barcelona. Tal com havia avançat El Punt Avui en una entrevista al president del patronat del Museu Nacional d'Art de Catalunya (MNAC), Miquel Roca, el museu corregiria la falta d'espai fent ús d'aquests pavellons anomenats Alfons XII i Victòria Eugènia. La setmana passada es va confirmar que abans de l'estiu els pavellons ja s'incorporaran a la superfície expositiva del MNAC.

Una bona marca

Amb aquest projecte, el MNAC s'aproparia als objectius anunciats per Roca i el director del museu, Pepe Serra, de caminar cap
a una internacionalitza-ció del MNAC, i la marca Thyssen hi contribuiria.

A més, el reclam de les obres de la baronessa, que havia mostrat una certa disconformitat pel que creia un espai minso al MNAC, serviria per articular el projecte del museu d'avançar el seu domini fins a les quatre columnes, d'aquesta manera es trencaria una barrera, més psicològica que real, que permetria apropar el recinte museístic a la ciutat i aprofitar la tirada que representa el milió de persones que cada any visiten les fonts de Montjuïc i que no fan, majoritàriament, l'esforç d'arribar fins al Palau Nacional.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.