El govern va anunciar la setmana passada que, per fer front als efectes de la crisi, tiraria endavant un pla per reduir la despesa uns 900 milions d'euros per aquest 2009. La mesura implicarà tots els departaments, però el més afectat serà el de Política Territorial i Obres Públiques, amb 284 milions menys. Segons la conselleria, però, això no implicarà retards en cap dels projectes previstos per aquest any o en les obres engegades a les comarques gironines. Pel que fa a retards, encara no han començat les obres de l'eix transversal a la part gironina, ni s'ha posat a informació pública el nou traçat de la variant de la Bisbal.
La conselleria de Política Territorial i Obres Públiques acapararà gairebé un terç de la reducció en la despesa de la Generalitat, i disposarà de prop de 300 milions d'euros menys dels previstos a principi d'any. Això, però, no afectarà cap de les obres que hi ha engegades a les comarques gironines, o les que han de començar aquest mateix any. El desdoblament de la C-31 entre Castell d'Aro i Palamós, les rotondes de Parlavà, Llambilles i Verges o les obres de millora del ferm que es fan en carreteres com la que va de Salt a Anglès, doncs, no tindran cap canvi en el calendari que s'ha anunciat.
Altres projectes destacats de la xarxa viària gironina que ha de desenvolupar la Generalitat –com els desdoblaments de la C-66 de Banyoles a Besalú, la millora de «la carretera de la vergonya» de Salt cap a Olot o les variants de Celrà i Bordils– estan planificades per la conselleria per més endavant, ja a partir de l'any vinent.
Dels 300 milions de retallada que experimentarà Política Territorial i Obres Públiques, el que fins ara és clar és que bona part es trauran del pressupost de la línia 9 del metro de Barcelona, que d'altra banda és l'obra que acapara una bona part de la inversió pública de la conselleria. El que es farà és alentir el ritme en alguns dels treballs de l'obra, de manera que la despesa es pugui fragmentar i incorporar-la en els pressupostos dels anys vinents. Tot i això, encara hi ha retallades que s'han de concretar en un futur immediat.

































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.