Més llenya al foc. El projecte de la variant de la Bisbal va viure ahir un pas més, important, cap a la seva execució. Però, com tot el que fa referència a aquesta carretera, la polèmica està servida. El conseller Joaquim Nadal, tal com havia anunciat, va tornar a posar a exposició pública l'estudi informatiu del projecte, que havia d'incorporar les opcions nord i sud, establint aquesta última com a preferent. Però Nadal, amb dos mesos i mig de retard, ha fet un cop de timó i l'estudi ha aparegut només amb dues opcions sud, i la nord ha desaparegut. Amb aquest moviment, el conseller ha tancat el debat i ha deixat fora de joc els partidaris de la variant nord. Alguns, com els alcaldes de Forallac i Cruïlles, ja han anunciat la voluntat de portar aquest tema als jutjats.
Quan, el mes d'abril, el conseller Nadal es va decantar definitivament per l'opció sud de la variant de la Bisbal, molts es van preguntar quina necessitat hi havia de tornar a fer una exposició pública que incorporés una altra vegada la variant nord. Els canvis introduïts al projecte feien repetir el tràmit, i la llei obliga a plantejar alternatives al traçat escollit. Això, però, hauria provocat una nova disputa social encara no un any després de l'última exposició pública. Un procés que va generar 6.500 al·legacions i un esgotament general.
Amb la decisió de la conselleria, s'allunya definitivament aquesta possibilitat. Segons explicava ahir el Departament de Política Territorial i Obres Públiques, en decidir-se per la variant sud, el més lògic era comparar traçats similars, i centrar el debat només en aquest recorregut. De les dues opcions, la preferent és la solució A, la que va presentar Nadal a l'abril. L'autovia fa 17,5 quilòmetres des de Vulpellac fins a la Pera, inclou un túnel de poc més d'un quilòmetre a Vacamorta –que s'allunya del barri i l'ermita de Santa Cristina–, un fals túnel de 675 metres entre Fonteta i la Bisbal per reduir l'impacte i l'efecte barrera, i viaductes sobre el Daró i la riera del Vilar –de 310 metres–, sobre el Rissec –de 100 metres– i sobre la riera de Mas Terrades –110 metres–. A partir de Corçà, i en direcció a la Pera, la carretera es desdoblarà sobre el traçat actual fins a l'enllaç de Rupià, i després es farà una variant darrere del polígon industrial de la Pera. Hi haurà set enllaços, i s'ha eliminat bona part de l'enllaç previst a Sant Climent de Peralta.
D'altra banda, la solució B recupera aspectes dels traçats que s'havien presentat a informació pública l'estiu passat: un traçat més llarg, més proper a les Gavarres per la banda de Fonteta, i també més pròxim al barri de Santa Cristina de Corçà.
Ara l'estudi estarà a informació pública dos mesos per a particulars i tres per a ajuntaments, un mes més del que és habitual. Durant aquest període s'hi podran presentar les al·legacions, i tot seguit la conselleria les estudiarà abans que Medi Ambient faci la declaració d'impacte ambiental. Llavors ja es podrà posar a licitació i redactar el projecte constructiu.
Reaccions dels alcaldes
L'alcalde de la Bisbal, Lluís Sais, es va mostrar satisfet perquè la proposta «trenca la indefinició» i respecta els criteris de la Bisbal. Va explicar que ara vol consensuar al·legacions amb els pobles veïns, si bé la solució escollida «no és la millor» per a les terreres de Vacamorta i pel fet que no incorpora un accés a l'Aigüeta.
Els alcaldes de Forallac, Josep Sala, i de Cruïlles, Monells i Sant Sadurní de l'Heura, Ramon Nadal, van queixar-se que només hi hagi traçats sud. Sala va ser el més contundent i ho va qualificar de «vergonya». «Els arguments a favor de la nord són tan clars que han decidit treure-la, i això ja no és de bona fe», va dir, a més d'explicar que ara portaran el cas als jutjats. L'alcalde Nadal tampoc va descartar aquest camí: «Ara ens mirarem amb calma què fem, i quines vies legals i jurídiques podem explorar.»

































Comentaris
Per qualsevol ciutadà del mon , li pot semblar normal que per exigències del progrés , s’esmicoli una comarca , desprès d’haver exhaurit totes les alternatives a aquesta opció; però en el cas de l’autovia de La Bisbal, encoberta fins ara amb la classificació de variant, això no s’ha complert , i pocs ciutadans del mon , podrien entendre , que les persones de màxima responsabilitat per la realització d’aquest esperpentic projecte , son tres gironins , els dos germans Nadal i Farreres de Girona , i el Sr. Jordi Follia i Alsina de San Sadurní de l’Heura ; tots son conscients , i han reconegut les mancances que la província de Girona pateix , des de fa molts anys ,però cap d’ells a fet cap gestió en favor d’aquest sistema de transport públic ferroviari , que sense cap mena de dubta , ha de ser la solució per apaivagar els problemes que se’n deriven del petroli ,i que el mediambient i tothom en general n’ha de sortir beneficiat, quan en tenien la possibilitat de fer-ho , abans de comença a esmicolar el Baix Empordà i La Selva per el sector de Santa Cristina d’Aro, que fa divuit anys que no han parat de trossejar el territori, entre uns governs i altres , però l’anella de les gavarres , es dels germans Nadal, que ara ja en porten quatre en el Baix Empordà , i no s’ha fet absolutament res en favor del transport ferroviari , que no sigui l’alta velocitat que els bisbalencs també pagarem i que pocs l’utilitzaran, si no es per anar de vacances, el que tingui possibilitats ; però per anar al metge , a la universitat i a gestions del dia a dia ,que es per allò que el ciutadà reclama que els seus diners aportats com a impostos , siguin emprats, en mitjans a l’abast de tothom.
.Estem davant de un procés , el qual s’ha portat a terme una comèdia, que la democràcia ben entesa i ben exercida , no permetria , però com que en política ja tot si val, no ha sorprendre a ningú que de cop i volta algú faci sortir coloms de la màniga , i ens distregui de la tensió de l’autovia Sud, Nord , Cap. o viaducte pel Nord, alternativa , que ningú a tingut en compta.
Es diu , es comenta ho s’especula , que no passaran gaires dies , perquè des de Política Territorial es posi de nou a criteri públic les dues opcions de l’autovia Sud de La Bisbal , i que la opció Nord ja sembla descartada , perquè no es tornarà a presentar .
Estem davant de un procés , el qual s’ha portat a terme una comèdia, que la democràcia ben entesa i ben exercida , no permetria , però com que en política ja tot si val, no ha sorprendre a ningú que de cop i volta algú faci sortir coloms de la màniga , i ens distregui de la tensió de l’autovia Sud, Nord , Cap. o viaducte pel Nord, alternativa , que ningú a tingut en compta , i que no m’estranya , perquè suposo que al Sr. Pasqual Maragall ,des de Rupia li faria mal d’ulls; personalment , NO A CAP VARIANT.
Adjunto uns fragments de un comentari que jo vaig fer , a unes declaracions del Sr. Nadal al Diari de Girona , perquè passi el passi , no ens agafin amb els pixats al ventre .
En primer lloc , m'escama quan el prepotent conseller mitjançant el diari de Girona del dia 2-9-2007 diu: " la utilització
interessada i esbiaixada d'un informe favorable a la opció Nord, em va fer sortir amb contundencia per deixar clar que la
posició del Departament de Política Territorial i Obres Publiques i del Govern , es favorable a la opció Sud"; i fa alçaprem
en que " la decisió final s’haurà de prendre sense demora "; no voldria estar encertat en el diagnòstic d'aquesta executòria
trenada de fa molt de temps , que per mes que els ciutadans de La Bisbal i dels pobles veïns afectats , i amb majoria a
favor de la opció Nord, d'estar amenaçats de tenir d'assumir per ordre de la superioritat ,
Quan diu :" em va fer sortir amb contundencia ", interpreto un sentiment de contrarietat a la seva convicció de voler ser honest , que
no m'inspira credibilitat , quan diu que :" la decisió final dependrà d'una comparació amb profunditat dels punts forts i dels punts
febles de les dues opcions , i que en funció d'aquest quadre comparatiu es prendrà la decisió final amb criteris objectius ";
però a mi em preocupa saber , qui es que decideix i defineix els criteris objectius , quan el poder ja te la decisió assumida o presa.
El menyspreu manifestat vers les persones que estan a favor de la opció Nord, titllats de "professionals del desprestigi i desqualificador s
sistemàtics",( que de ben segur que n'hi ha del seu color polític), crec que es mes que suficient per advertir de la poca credibilitat i
confiança que pot inspirar per esperar un "debat fructífer", com reclama i net, tenint en compte que la decisió s'ha prendre dintre del
seu Departament
AUTOVIA NO
Per qualsevol ciutadà del mon , li pot semblar normal que per exigències del progrés , s’esmicoli una comarca , desprès d’haver exhaurit totes les alternatives a aquesta opció; però en el cas de l’autovia de La Bisbal, encoberta fins ara amb la classificació de variant, això no s’ha complert , i pocs ciutadans del mon , podrien entendre , que les persones de màxima responsabilitat per la realització d’aquest esperpentic projecte , son tres gironins , els dos germans Nadal i Farreres de Girona , i el Sr. Jordi Follia i Alsina de San Sadurní de l’Heura ; tots son conscients , i han reconegut les mancances que la província de Girona pateix , des de fa molts anys ,però cap d’ells a fet cap gestió en favor d’aquest sistema de transport públic ferroviari , que sense cap mena de dubta , ha de ser la solució per apaivagar els problemes que se’n deriven del petroli ,i que el mediambient i tothom en general n’ha de sortir beneficiat, quan en tenien la possibilitat de fer-ho , abans de comença a esmicolar el Baix Empordà i La Selva per el sector de Santa Cristina d’Aro, que fa divuit anys que no han parat de trossejar el territori, entre uns governs i altres , però l’anella de les gavarres , es dels germans Nadal, que ara ja en porten quatre en el Baix Empordà , i no s’ha fet absolutament res en favor del transport ferroviari , que no sigui l’alta velocitat que els bisbalencs també pagarem i que pocs l’utilitzaran, si no es per anar de vacances, el que tingui possibilitats ; però per anar al metge , a la universitat i a gestions del dia a dia ,que es per allò que el ciutadà reclama que els seus diners aportats com a impostos , siguin emprats, en mitjans a l’abast de tothom.
Es diu , es comenta ho s’especula , que no passaran gaires dies , perquè des de Política Territorial es posi de nou a criteri públic les dues opcions de l’autovia Sud de La Bisbal , i que la opció Nord ja sembla descartada , perquè no es tornarà a presentar .
Estem davant de un procés , el qual s’ha portat a terme una comèdia, que la democràcia ben entesa i ben exercida , no permetria , però com que en política ja tot si val, no ha sorprendre a ningú que de cop i volta algú faci sortir coloms de la màniga , i ens distregui de la tensió de l’autovia Sud, Nord , Cap. o viaducte pel Nord, alternativa , que ningú a tingut en compta , i que no m’estranya , perquè suposo que al Sr. Pasqual Maragall ,des de Rupia li faria mal d’ulls; personalment , NO A CAP VARIANT.
Adjunto uns fragments de un comentari que jo vaig fer , a unes declaracions del Sr. Nadal al Diari de Girona , perquè passi el passi , no ens agafin amb els pixats al ventre .
En primer lloc , m'escama quan el prepotent conseller mitjançant el diari de Girona del dia 2-9-2007 diu: " la utilització
interessada i esbiaixada d'un informe favorable a la opció Nord, em va fer sortir amb contundencia per deixar clar que la
posició del Departament de Política Territorial i Obres Publiques i del Govern , es favorable a la opció Sud"; i fa alçaprem
en que " la decisió final s’haurà de prendre sense demora "; no voldria estar encertat en el diagnòstic d'aquesta executòria
trenada de fa molt de temps , que per mes que els ciutadans de La Bisbal i dels pobles veïns afectats , i amb majoria a
favor de la opció Nord, d'estar amenaçats de tenir d'assumir per ordre de la superioritat ,
Quan diu :" em va fer sortir amb contundencia ", interpreto un sentiment de contrarietat a la seva convicció de voler ser honest , que
no m'inspira credibilitat , quan diu que :" la decisió final dependrà d'una comparació amb profunditat dels punts forts i dels punts
febles de les dues opcions , i que en funció d'aquest quadre comparatiu es prendrà la decisió final amb criteris objectius ";
però a mi em preocupa saber , qui es que decideix i defineix els criteris objectius , quan el poder ja te la decisió assumida o presa.
El menyspreu manifestat vers les persones que estan a favor de la opció Nord, titllats de "professionals del desprestigi i desqualificador s
sistemàtics",( que de ben segur que n'hi ha del seu color polític), crec que es mes que suficient per advertir de la poca credibilitat i
confiança que pot inspirar per esperar un "debat fructífer", com reclama i net, tenint en compte que la decisió s'ha prendre dintre del
seu Departament
Màrius Viella La Bisbal d’Empordà 27-7-2009
Jo no se quins son els criteris que a fa referència l’alcalde de La Bisbal , quan es conegut per tothom , que existeixen diversitats d’opinions sobre la conveniència i de quina opció de l’autovia que ens volem imposar.; també m’agradaria saber , si parla com a polític o com a ciutadà , perquè les dues versions també son competibles , però els esdeveniments manen.
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.