El bipartit es proposa «desconcentrar» el turisme de Ciutat Vella i l'Eixample

L'atractiu turístic de Barcelona es manté gairebé intacte, malgrat la crisi econòmica mundial, de la mateixa manera que estan molt consolidades les molèsties que generen els centenars de milers de visitants en el veïnat dels districtes que concentren les recomanacions de les agències de viatges. Per mirar de diluir l'ocupació de l'espai públic per part dels turistes, sobretot a Ciutat Vella i a l'Eixample en els mesos estivals, el govern bipartit de la ciutat ha començat a preparar un nou pla estratègic amb què pretén, d'una banda, «desestacionalitzar» l'arribada de visitants i, de l'altra, repartir les incomoditats de l'acolliment temporal incorporant altres barris a l'oferta hotelera i de serveis. «Apareixen Sants-Montjuïc, les Corts i Sant Martí com a relleus de l'Eixample i de Ciutat Vella», va manifestar ahir el tinent d'alcalde de Promoció Econòmica, Jordi William Carnes, en la presentació de l'informe sobre la temporada del 2008. Carnes va assenyalar que la «desconcentració» turística és viable gràcies a dos factors: en primer lloc, a l'evolució que està experimentant, en termes de nacionalitat d'origen, la demanda per conèixer Barcelona, amb una davallada dels turistes europeus i un ascens dels nord-americans, els russos i els asiàtics; en segon lloc, al fet que gairebé la meitat –un 48%– dels visitants són professionals que vénen a la capital catalana a participar en tota mena de congressos i jornades. «Som la segona ciutat del món amb més volum de delegats, només darrere de Viena», va puntualitzar el tinent d'alcalde, que també va destacar l'«estabilitat» del sector en l'actual context de turbulències. Aquesta conclusió de Carnes va provocar les crítiques de CiU i del PP. La regidora nacionalista Sònia Recasens va retreure a l'executiu d'Hereu que hagi permès que entre els barcelonins s'instal·li una percepció de «desatenció» per part d'un consistori que sembla donar un tracte de favor als turistes. La popular Emma Balseiro va contradir les dades de l'informe del 2008, assegurant que en els dos últims mesos de l'any passat el nombre de visitants va caure un 11%.

LA FRASE

Jordi William Carnes
Tinent d'alcalde de promoció econòmica
«L'estratègia és sortir de l'estiu, l'equilibri en el territori i en l'oferta, i també entre els turistes i els autòctons.»
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.