Administracions

tarragona

Estalvi del 50% en la factura de telefonia

Ho farà possible el conveni signat ahir entre la Diputació i el consorci Localret

Una seixantena d'ajuntaments i consells comarcals es beneficiaran del conveni signat ahir entre la Diputació de Tarragona i el consorci Localret per tal de millorar les prestacions del servei de telecomunicacions. En concret, aquest acord amb el consorci permetrà que les administracions que s'hi acullin puguin estalviar fins a un 50% de la seva factura en telefonia i internet gràcies al fet que Localret s'encarregarà de centralitzar la contractació d'aquests serveis, cosa que permetrà aconseguir preus més ajustats. Segons el president del Servei d'Atenció Municipal (SAM), Josep Maria Cruset, es calcula que es podrien estalviar fins a 1,3 milions d'euros anuals.

La Diputació, per la seva banda, col·laborarà en els processos de compra agregada d'aquests serveis i assessorà i coordinarà els diferents ens que se sumin a la iniciativa.

De moment, ja hi ha un total de 29 ajuntaments i consells comarcals a la demarcació que han presentat l'expedient per formar part d'aquesta compra agregada, mentre que 35 més estan ultimant els tràmits (el termini per afegir-s'hi acaba el 31 de març). Tot i això, el president de la Diputació, Josep Poblet, va avançar que hi ha 38 administracions més que han mostrat el seu interès i que podrien afegir-se al projecte a finals d'any.

Segons els càlculs de Localret, les administracions catalanes gasten en telecomunicacions 40 milions d'euros anuals, dels quals 8,7 milions corresponen a la despesa feta per les administracions locals i comarcals de la demarcació. El president de Localret, Pere Navarro, va recomanar ahir que l'estalvi es destini a millorar les infraestructures de telecomunicacions.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.