Dijous, 17 de maig del 2012


Mollet del Vallès
Tancar la finestra Tancar
Política
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Comentaris 12 comentaris Enviar un comentari

La indignació creix als ajuntaments

El ple de Vic i els d'altres municipis més petits també s'exclouen moralment de la carta magna espanyola ·

La bandera de l'Ajuntament de Sant Pere Pescador amb un crespó negre Foto: AVUI.

Les paraules del conseller Joaquim Nadal que assegurava que és “una mica insòlit” i “fora de lloc” que alguns consistoris s'hagin rebel·lat contra la Constitució arran de la sentència contra l'Estatut han caigut en un sac foradat i el municipalisme continua excloent-se de la carta magna seguint l'exemple del Port de la Selva (Alt Empordà). És la resposta del món local “emprenyat”, com pronosticava l'alcalde d'aquesta població.

Ahir va ser l'Ajuntament de Vic el que va aprovar una moció semblant, que va comptar amb el suport de CiU, ERC, la CUP i ICV-EUiA, mentre que el PSC es va abstenir i va titllar la iniciativa de “brindis al sol”. Vic és la segona capital de comarca, després de Vilafranca del Penedès, que s'afegeix a una llista de municipis insubmisos, que cada cop es va ampliant. Durant les últimes hores poblacions com Montesquiu (Osona) o Llambilles (Gironès) també han decidit fer un pas endavant per situar-se fora del marc constitucional i avui està previst que ho faci Viladamat (Alt Empordà). Mentrestant, a Girona la CUP ha entrat al registre del consistori una moció, però com que el partit no hi té representació, algun grup municipal s'hauria de fer seva la proposta i portar-la a ple. A la demarcació de Girona, la plataforma del Pla de l'Estany per a l'Autodeterminació també ha fet arribar als onze municipis de la comarca un d'aquests textos perquè els puguin aprovar.

A internet, la iniciativa que va engegar el Port de la Selva s'ha escampat com una taca d'oli i poques hores després de la celebració del ple es va crear un grup al Facebook que proclama Jo també em declaro exclòs/a de la Constitució i que ja té prop de 3.400 membres. Amb tota aquesta mobilització, s'estan complint les expectatives de l'alcalde del Port de la Selva, Genís Pinart, que confiava que altres localitats se sumessin a la proposta i que, entre tots, es pogués fer el màxim soroll possible.

Calders alça la veu

Però aquesta no és l'única iniciativa pionera que ha sortit del món local. L'alcalde de Calders (Bages), Jaume Perarnau, s'ha declarat, a títol personal, “alliberat de la fidelitat a la Constitució espanyola i al rei”. Perarnau (Candidatura Democràtica de Calders-ERC-AM), ha enviat una carta al delegat del govern espanyol a Catalunya, Joan Rangel, en què li exposa aquesta situació. El batlle argumenta que l'any 2007, durant la seva presa de possessió, va prometre “per imperatiu legal” complir el seu càrrec amb “lleialtat” al monarca i també salvaguardar la Constitució i l'Estatut. Ara com que el Tribunal Constitucional ha sentenciat contra la carta catalana i l'ha retallat, Perarnau interpreta que la “promesa” que va fer en el seu dia ja no té validesa.

Darrera actualització ( Dijous, 8 de juliol del 2010 19:55 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

avatar Jordi Riera Garrell (Barcelona)

Endavant tots els municipis! felicitats per la iniciativa!! per catalanya som-hi!! animo a tots els pobles a fer el mateix!! dignitat per catalunya!

avatar Pere Jorba Mas (Sant Cugat del Vallès)

Lleigint el comentari de "Plaza de Tetuan Alcaparras" (que no possa ni el seu nom propi), veig que ni han que volen fer veure que no els importa, pero ho lleigeigen i están al cas. Molt bé.


No passa res, les regles del Joc, quan una part les trenca, l'altre queda alliberat i, si algú ens exclou, llavors no comprenc que els sapigue tan de greu que ens volguem mantenir independents. Millor seria que ens deixin fer el que volem en comptes de voler-nos mantenir a la força dins "la unidad indivisible de España".

avatar Miquel Soler (Vic)

Aquest de tetuan evidentment te el mateix nivell d'inteligència que el llangardaix a qui admira...

avatar Félix López Alarte (Barcelona)

¿No os suena lo de "plaza de tetuán"?, a mí sí: Alhucemas, Chafarinas, Elobey chico y grande, Pechón de Vélez en la Gomera, Ceuta, Melilla, Sahara... y claro está Catalunya, ¡Ah! y aquellas islas reconquistadas..


¿Cuándo nos daremos cuenta que somos o nos consideran colonia? y nosotros con el seny y la negociación.


¿Cuántos años más estaremos negociando?.

avatar Joan de Dalt (Premià de Dalt)

al feisbuc tambe tambe s'ha creat un altre  grup de suport als ajuntaments que es diu GRACIES,PORT DE LA SELVA, VILAFRANCA ... a la adreça http://www.facebook.com/group.php?gid=114135105301201 


Salut 

avatar David Pont Verdaguer (Artesa de Lleida)

Déu n'hi do. Per a un feixista, que només creu en el flagell, evidentment, no té cap valor. Però per a gent de Parlament...

avatar Òscar Crusats (Barcelona)

Esperançador !!. Bona pensada.

avatar Alexandre Pineda Fortuny (St. Esteve Sesrovires)

Un nou front que s'obra en els peus de l'espanyolisme, tot plegat els té esverats.

avatar Ferran de Miguel Barnils (Cerdanyola del Vallès)

Que penseu que pasaría si fécin el mateix els 950 municipis de Catalunya?... Que tindrían a dir, aquella gentola d'Espanya?

avatar Carme Garrido Martínez (Sallent)

Endavant amb el tercer front JAUME PERARNAU!

avatar Enric Llinars Vallès (Llinars del Vallès)

Hi ha motius més que sobrats per a sentir-nos exclosos de la Constitució. Dissolguem la indisoluble unidad de Espanya.

avatar Josep Musach Puigbó (Vic)

Qui sembra vents,  recull tempestats.

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Fés Mollet del Vallès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Mollet del Vallès

Oficial de 1ª Fresador

RANDSTAD ETT, S.A.

10/05/12 12:28 - MOLLET DEL VALLÈS

Preparació de Comandes en magatzem.PICKING POR VOZ

RANDSTAD ETT, S.A.

10/05/12 12:19 - MOLLET DEL VALLÈS

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: Creieu que es produirà un ‘corralito’ a l’Estat espanyol?
Creieu que es produirà un ‘corralito’ a l’Estat espanyol?
 

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter