Dissabte, 11 de febrer del 2012

Tancar la finestra Tancar
Política
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari
santa coloma de gramenet

El ‘cas Pretòria' divideix els treballadors de l'Ajuntament

La recollida de firmes contra l'obertura d'expedients sancionadors als imputats Pascual Vela i Lluís Falcón irrita una part dels funcionaris

La USOC i la UGT mostren les diferències sobre el càstig anunciat per Parlon

Concentració de suport de treballadors municipals a un company, després de la publicació del sumari, al maig Foto: I. M.
La recollida de firmes no ha tingut l'èxit que s'esperava

Dos dels quatre sindicats que estan representats a l'Ajuntament de Santa Coloma, la USOC i la UGT, han volgut ficar cullerada en l'afer de la recollida de firmes en contra dels expedients sancionadors a Vela i Falcón, dos dels imputats en el cas Pretòria. Els seus manifestos –enviats aquesta setmana per correu electrònic a tots els treballadors del consistori– escenifiquen la situació que viu el personal municipal, dividit en dos bàndols des que es va descobrir la trama de corrupció l'octubre passat: el que dóna suport als sancionats i el que denuncia “coacció” i exigeix “treballar en pau”.

La USOC és el que s'ha pronunciat en aquest darrer sentit, i ha exigit a l'alcaldessa, Núria Parlon (PSC), que, a més de la sanció als imputats, s'obri un “expedient informatiu o disciplinari” als impulsors de la recollida de firmes ja que considera que “amb aquesta actitud pretenen influir en les decisions legals del govern, coaccionar els treballadors i crear malestar”. En el seu escrit, la USOC recorda que els dos imputats eren “càrrecs de confiança política i treballaven per ajudar els polítics en la seva tasca”. De signe contrari és el comunicat de la UGT, que qüestiona els expedients sancionadors a Vela i Falcón i en demana la “paralització” fins que la justícia “resolgui les conclusions penals”. “Creiem que s'han de respectar els processos judicials, encara més quan s'està en fase d'instrucció i les persones que hi estan immerses estan en espera de resolució de les seves imputacions”. El manifest de la UGT va més enllà i critica “algunes posicions sindicals que reclamen silenciar tots els treballadors [...] que en algun moment van decidir expressar de forma lliure la seva opinió”.

La campanya, que va començar fa una setmana impulsada per un sector de serveis territorials, no ha tingut tant d'èxit com s'esperava i algunes veus dins el consistori explicaven ahir que les firmes ni tan sols s'entraran al registre. Parlon va dir ahir que les sancions es mantindran.

Darrera actualització ( Dissabte, 17 de juliol del 2010 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Olot/Local la pàgina d'entrada

Enquesta

Enquesta: Com qualifiqueu la reforma laboral aprovada pel govern espanyol?
Com qualifiqueu la reforma laboral aprovada pel govern espanyol?
 

Tradueix-nos - Translate