Els Capgrossos de Mataró van estrenar el 4 de 8 amb l'agulla ahir a la plaça de Sant Jaume de Barcelona, un castell que havia de confirmar el seu bon moment de forma, però que solament van poder carregar, mentre que la colla amfitriona de la diada, els Castellers de Barcelona, van sortir de plaça amb el seu primer 3 de 8 de l'any, un objectiu potser de mínims, però que la colla necessitava per tranquil·litzar els ànims i poder aspirar a la gamma que li escau, per categoria i per història.
És evident que per a una formació com la dels Capgrossos el fet d'haver descarregat el 3 de 9 fa dues jornades a Sabadell li va suposar una injecció de moral i sobretot de confiança en les pròpies forces, absolutament indispensable per poder seguir creixent i seguir somiant amb l'aventura de la gamma extra, que, si tot segueix el seu curs, hauria de tenir el desenllaç definitiu per les Santes (25 de juliol). Estem parlant d'un dels moments més esperats pel món casteller en els últims anys.
Fins aleshores, els Capgrossos han de mantenir el nivell i superar els nous reptes que planteja el calendari. Ahir la prova responia al nom de 4 de 8 amb l'agulla, una estructura que els mataronins van dur a plaça per primera vegada aquesta temporada. El castell el van tractar de manera impecable, però la sortida de l'enxaneta de l'agulla va agafar desprevinguda la quart, que no va poder mantenir la posició. Una llàstima. La colla es podrà treure el mal regust diumenge que ve a Terrassa, on podria estrenar el 4 de 9. Tot dependrà, tal com li deia a aquest diari el seu cap, Lluís Feliu, “que la gent vingui als assaigs d'aquesta setmana per poder
provar l'estructura com Déu mana”.
Turistes embadalits
La plaça de Sant Jaume va presentar, com és habitual, i encara més en temps d'estiu, una nombrosa presència de turistes, alguns dels quals es van arremangar i fins i tot van col·laborar en les pinyes de la colla local, uns Castellers de Barcelona per als quals la temporada, entre baixes i lesions, no és de moment un camí de roses, precisament. Amb tot, la camisa obliga i ahir era obvi que la colla havia de fer un pas endavant, i el va fer tot descarregant un 3 de 8 que en cap moment va fer la sensació que era el primer del curs present. El líder dels barcelonins, Eduard París, valorava d'aquesta manera la consecució: “Ha estat molt important per a nosaltres, en un any difícil, però que segur que ens acabarà donant més d'una alegria”.
D'altra banda, dissabte al Serrallo de Tarragona, els Castellers de Lleida van firmar una de les novetats de la jornada al descarregar el seu primer 2 de 8 de l'any, un castell ben defensat a nivell de folre i que confirma els lleidatans com a colla capdavantera. Lleida apunta a galons de 9. El temps
ho dirà.
La
jornada
terrassa
12:30. raval de montserrat
Capgrossos de Mataró
4/8, 4/8a(c), 3/8, vano de 5
Castellers de Barcelona:
4/8, 3/8, 2/7, P/5
Castellers d'Esplugues:
4/7, 3/7, 2/6, P/5(c)
diumenge, 4 juliol
Minyons de Terrassa, Castellers de Terrassa, Caprgossos de Mataró.
Dimecres, 23 de juny
Dijous, 24 de juny
Dissabte, 26 de juny

































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.