Dissabte, 11 de febrer del 2012

Tancar la finestra Tancar
Societat
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari
SOCIETAT

Pubilles i hereus ‘comprats'

L'Ajuntament de Riudellots dóna 300 euros als joves que acaben els estudis, però s'han de presentar a hereu i pubilla

Per l'equip de govern, es tracta d'implicar més els joves en la festa major; per l'oposició, és coacció

El grup d'estudiants que va rebre els premis el 2004, quan es van instaurar. Foto: EL PUNT.

A Riudellots de la Selva van instaurar l'any 2004 uns premis en metàl·lic de 300 euros per motivar els estudiants. Primer aquests diners eren per a cada estudiant que acabava el batxillerat, al cap de poc s'hi van afegir els que acabaven els cicles formatius superiors, i actualment s'hi inclouen els de cicles mitjà i superior i, a més, si hi ha estudiants que justifiquen que han tingut dificultats amb els estudis o tenen necessitats especials i per això no han pogut acabar, també reben el premi.

En l'últim ple de l'Ajuntament es va fer un pas més en aquesta política de motivació i es va incloure en aquest contracte de bon estudiant una clàusula especial, de manera que, a més d'acreditar que han acabat els estudis, si els estudiants volen endur-se els 300 euros, hauran de presentar-se com a candidats a pubilla i hereu del poble, i a participar al llarg de l'any en els actes que el càrrec requereixi. Per alguns, com és el cas dels regidors d'IpR, tot plegat és un disbarat. IpR argumenta que la feina dels estudiants és precisament estudiar i no se'ls ha de donar premis en metàl·lic, i que en tot cas caldria buscar altres camins per motivar-los.

El regidor de Joventut, Ramon Quintano, va argumentar en el ple que amb la modificació de les bases es pretén “complementar la motivació”. Els d'IpR no en diuen motivació, en diuen “coacció”. ”Fa la sensació que els diem que es presentin als actes de la festa per calés”, va dir Paola Estrada, regidora d'IpR.

L'alcaldessa, Montserrat Roura, va defensar la modificació argumentant que l'elecció de l'hereu i la pubilla “forma part de la cultura catalana”. “Es tracta de garantir l'assistència a l'entrega [dels premis] i fomentar la participació dels joves al concurs”. Sembla que tots plegats tenen molt clar que, com va dir un regidor al ple, els joves “si no se'ls obliga no ho fan” (referint-se a la seva participació en actes del poble). Malgrat tot, l'equip de govern no considera que la participació en l'elecció de pubilla i hereu sigui baixa: l'any passat s'hi van presentar sis nois i noies, “però si s'hi presentessin tots, millor”, opina Roura.

Darrera actualització ( Dissabte, 17 de juliol del 2010 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Puigcerdà/Local la pàgina d'entrada

Enquesta

Enquesta: Com qualifiqueu la reforma laboral aprovada pel govern espanyol?
Com qualifiqueu la reforma laboral aprovada pel govern espanyol?
 

Tradueix-nos - Translate