El propietari de l'empresa Constriberic Grup Promotor –actualment en procés concursal–, Carles Aros, ha denunciat l'Ajuntament de Sitges a la fiscalia provincial de Barcelona per un deute de 57.000 euros i una suposada petició de comissions del 2% a canvi de la concessió d'obres.
L'any passat, l'empresari va demanar explicacions a través d'una carta a l'alcalde de Sitges, Jordi Baijet (PSC), després de mantenir una reunió amb el director de l'àrea de Territori; en aquesta trobada, segons Aros, se li va demanar el pagament d'un 2% “per promocionar les empreses del municipi”, a canvi d'adjudicar-li obres del fons estatal d'inversió local del 2009.
Després de no haver rebut cap resposta i no haver cobrat un deute per unes obres executades al pavelló municipal de Pins Béns l'agost del 2008, Aros el 9 de juliol passat va denunciar la situació. “Vull que s'investiguin els fets perquè s'assumeixin responsabilitats”, sosté el constructor. “En veure que no cobrava, ni s'investigava, i el procés concursal de l'empresa s'acabava, vaig pensar a denunciar”, respon Carles Aros a la pregunta de per què no ha actuat abans. Actualment, una entitat financera li reclama els 57.000 euros de deute com a avalador de les obres. El constructor, de Sant Boi de Llobregat, va treballar per a l'Ajuntament de Sitges des de l'any 2005.
El grup municipal de CiU ha tret a la llum el cas, després que es filtrés per internet la carta del constructor a l'Ajuntament. La federació critica que el govern (PSC i ICV) “hagi amagat els fets” a l'oposició durant el darrer any i exigeix “explicacions clares i concises”. El grup demana que es posi en marxa una comissió informativa que analitzi els fets i que també “fiscalitzi totes les actuacions del FEIL del 2009”, segons el portaveu de CiU, Miquel Forns. Segons el representant del grup, cal esvair qualsevol dubte sobre l'Ajuntament de Sitges, i per això el govern “ha de fer un pas de transparència i informació” sobre els fets denunciats.

































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.