Dilluns, 13 de febrer del 2012

Torroella de Montgrí
l'Estartit
Tancar la finestra Tancar
Administracions
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

L'aplicació de l'IPC i els plans d'ocupació enfronten de nou els sindicats i el govern de Vilanova

L'actualització dels salaris dels treballadors municipals ha obert un altre front entre els sindicats i el govern municipal a Vilanova i la Geltrú, i ha posat de relleu altres discrepàncies en aspectes com el desenvolupament dels plans d'ocupació. Segons ha apuntat el regidor d'Hisenda i Personal, Albert Sanabra, l'Ajuntament ha regularitzat el sou dels treballadors, que en funció de l'aplicació de la previsió de l'IPC català dels darrers dos anys, devia un 0,8% (uns 10 euros per a un sou brut de 30.000 anuals) a les arques municipals, ja que finalment l'IPC real havia estat inferior al que havien cobrat. Els sindicats estan d'acord amb això, però van fer una proposta al govern per evitar que es reduís el salari –perquè recorden que no és legal fer una rebaixa del sou– i es poguessin ampliar els plans d'ocupació per donar feina a gent en atur i, de retruc, reduir les hores extraordinàries de la plantilla. La proposta que va fer el sindicat majoritari, CCOO, planteja que el retorn del deute s'apliqui l'any 2011 a través de la corresponent actualització del salaris, que seria menor a la real per tal de compensar el 0,8% pendent, i que això no representés cap reemborsament extraordinari per als funcionaris. Però, a més, proposa un estalvi anual superior als 880.000 euros: vol reduir les hores extres, que representen 450.000 euros anuals, augmentant la contractació de gent a l'atur durant els mesos d'estiu; la disminució de les despeses en formació i vestuari de la plantilla, i que l'Ajuntament no pagui durant aquest any els plans de pensions.

Denuncien el catàleg

Els tres sindicats de l'Ajuntament han demanat que es retornessin els diners descomptats de gener i febrer i han sol·licitat una reunió amb l'alcalde. El portaveu de la junta de personal, Antonio Soriano, espera que el govern pugui explicar allà perquè rebutja una proposta en matèria de personal que representa un important estalvi per a les arques municipals: «Estem fent una feina que no ens toca, que és fer política, però s'ha de posar una mica de seny en uns moments que s'ha de fomentar com sigui l'ocupació.» Al marge d'això, els sindicats estudien portar als tribunals l'Ajuntament per les irregularitats detectades al catàleg de llocs de treballs, que fixa sous diferents per categories idèntiques, i perquè no s'estan pagant els plans de pensions d'empreses municipals com Neàpolis i ICVSAM.

Darrera actualització ( Divendres, 19 de març del 2010 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Enquesta

Enquesta: La tensió social que viu Grècia es traslladarà a altres països europeus?
La tensió social que viu Grècia es traslladarà a altres països europeus?
 

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook