Dissabte, 26 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Administracions
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari
PALAU-SOLITÀ I PLEGAMANS

Palau-solità estrena el consistori reformat i la zona de vianants al Centre

Les obres a l'ajuntament han eliminat les barreres arquitectòniques i han renovat les instal·lacions

Als carrers adjacents es vol consolidar una zona de comerç i serveis

L'edifici de l'Ajuntament , a la plaça de la Vila, amb la illa per a vianants al fons Foto: E.A.

L'edifici de la casa consistorial de Palau-solità recuperarà l'activitat un cop acabades les festes de Nadal. Després d'un any llarg d'obres, amb dues fases encadenades, ara només resta tornar-hi a traslladar l'oficina d'atenció al ciutadà –ara s'hi accedirà per l'entrada posterior–, l'arxiu i la zona de treball dels grups municipals. Durant aquests mesos, totes les dependències –fins i tot les d'alcaldia– han continuat prestant servei en mòduls provisionals a la plaça de la Vila.

La reforma va començar el 2009, amb 200.000 euros del FEIL per reparar la coberta i reforçar l'estructura. L'any passat, amb 489.000 euros més del FEOSL, es van eliminar les barreres arquitectòniques –amb un ascensor i un accés adaptat a la sala de plens– i han canviat les instal·lacions elèctriques i la climatització. De passada, però, també han renovat els escons dels edils a la sala de plens i s'han redistribuït espais.

En els últims mesos també s'ha enllestit la conversió dels vials adjacents –el camí Reial i els carrers Anselm Clavé i Estació– en una zona de vianants, una obra que ha costat 1,15 milions subvencionats amb fons europeus i d'altres administracions. L'alcaldessa, Mercè Pla, explica que la reforma del consistori i de l'edifici de serveis socials, sumada a la zona de vianants i la presència d'altres equipaments, com ara el teatre de la vila i la sala polivalent, pretén concentrar-hi el comerç i consolidar un centre urbà en una població relativament dispersa.

La prefectura, aviat

A la primavera, Pla avança que també hauran acabat les obres de la nova prefectura de la policia local i el jutjat de pau, una altra actuació que permetrà eradicar els mòduls provisionals que ara ocupen els agents al carrer Folch i Torres.

LA XIFRA

1,84
milions
ha costat convertir en zona de vianants els carrers adjacents a l'ajuntament i reformar la casa consistorial.
Darrera actualització ( Dimecres, 5 de gener del 2011 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

COMERCIAL

SLAP laboratorios - NATURMILD

25/05/12 09:56 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter