Dissabte, 26 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Administracions
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari
segrià

Ciutats de Lleida s'uniran per adquirir béns i serveis

La Diputació crearà una central de compres per invertir en vehicles, mobiliari i electricitat a millor preu

L'organisme de recaptació provincial assumiria les negociacions amb els proveïdors

El president Reñé, al centre, a la reunió amb alcaldes de les capitals de comarca. Foto: DIPUTACIÓ.

La Diputació de Lleida crearà una central de compres perquè els ajuntaments i consells comarcals de Ponent puguin comprar a l'engròs béns i serveis a millor preu i generar un estalvi en les arques municipals.

El president de la Diputació, Joan Reñé, va explicar ahir aquesta proposta als alcaldes de les capitals de comarca i va concretar que l'adquisició de mobiliari urbà, vehicles industrials per a les brigades, negociar contractes d'electricitat o altres serveis es podrien negociar conjuntament.

La fórmula, habitual en el sector empresarial, és pionera a l'administració i Reñé va explicar que estudien posar-hi en marxa diverses possibilitats. Una seria que l'Organisme de Recaptació de Tributs de la mateixa Diputació, que ja disposa dels recursos dels municipis, podria assumir aquest servei de central de compres. Una altra opció passa perquè des de l'ens provincial es negociï amb diversos proveïdors i es traslladi a l'Ajuntament comprador la millor oferta. Reñé va afegir que els serveis jurídics i econòmics treballaran en aquestes línies, ja que tampoc no es volen trencar les relacions que els ajuntaments tenen amb els seus habituals proveïdors i que en molts casos són empreses locals.

La trobada del president Reñé amb els alcaldes de les capitals, que a partir d'ara serà trimestral, va servir també per començar a tractar la possibilitat de mancomunar serveis entre pobles i ciutats per estalviar, oferir auditories de personal i organització perquè els ajuntaments siguin més eficients i coordinar millor l'oferta turística d'interior i dels Pirineus, així com negociar la millora d'infraestructures, ja que la Diputació, segons Reñé, haurà de reduir inversions durant un o dos anys.

LA XIFRA

2
milions d'euros
és la quantitat que estalviarà la Diputació per dedicar-los a ajuts directes dels municipis.

Ajuts per al manteniment d'equipaments

La corporació provincial destinarà dos milions d'euros del pressupost de l'any vinent a una nova línia d'ajuts als ajuntaments i, concretament, per al manteniment d'equipaments públics, com centres educatius, de salut o esportius. Els ajuts seran directes i inclouran una segona línia per a les capitals de comarca que han d'assumir despeses extraordinàries per prestar serveis supramunicipals, és a dir, per aquells equipaments que donen servei als pobles de la resta de comarca, segons va explicar Joan Reñé.

Els dos milions d'euros sortiran de l'estalvi de la mateixa Diputació, previst en el pla d'austeritat que té en marxa la institució i que inclou la supressió d'ens autònoms i de la reducció de despesa corrent, càrrecs eventuals i inversió.

Darrera actualització ( Dijous, 29 de setembre del 2011 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

COMERCIAL

SLAP laboratorios - NATURMILD

25/05/12 09:56 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
 

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter