Era el projecte més important en el programa electoral d'ERC i el govern (ERC-PSC) ha tardat menys de quatre mesos a aprovar-lo en el ple municipal. El futur centre cultural municipal, que també serà la nova seu de l'entitat privada del Casal, es podria començar a construir en el segon semestre de l'any vinent a l'entorn de Can Calderó, on avui hi ha l'aparcament a l'aire lliure, a tocar de l'Alella Vinícola.
El projecte presenta números de gran equipament. Quasi 3.000 m² de sostre construït amb un gran auditori amb capacitat per a 290 persones –600 dretes–, i una plaça de prop de 1.000 m². El nou edifici també disposarà d'un espai per a recepcions, sales per a l'escola de dansa, una cafeteria i el local social del Casal, històrica entitat cultural del municipi que fa anys que reivindica una millora de les instal·lacions. Amb aquesta finalitat es va crear el Consorci del Casal, format pel consistori i l'entitat, que s'encarregarà de promoure i mantenir el futur equipament. L'entitat hi aportarà el sòl de l'actual seu social, valorada en 1,35 milions i que s'ha de posar a la venda. La resta, fins a arribar als 7,3 milions, seran aportacions municipals per diferents vies. El consistori compta amb prop de tres milions del Departament d'Ensenyament per l'avançament de les obres de l'escola Fabra i també amb 717.000 euros del PUOSC. “La resta es podria finançar amb recursos propis”, explica l'alcalde, Andreu Francisco, que confia que durant el procés de licitació es rebaixi el preu prop d'un 20%. Segons ell, en el pitjor dels casos l'endeutament local s'elevarà fins al 40%.
Demanen una consulta
Precisament, la viabilitat econòmica ha estat el factor més qüestionat per part de l'oposició, que rebutja el projecte en bloc perquè el considera “faraònic”. Tant CiU com Gent d'Alella demanen que el govern faci una consulta popular sobre la conveniència del projecte. “És un projecte que supera el 80% del pressupost municipal, hauria de tenir un gran consens ciutadà”, diu Cristina Xatart (CiU). En el ple municipal, una desena de persones van mostrar la seva disconformitat ensenyant uns cartells en què es podia llegir: “No al projecte, sí al Casal.”
































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.