Dissabte, 26 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Administracions
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

Els ajuntaments es reivindiquen

Els alcaldes destaquen la feina feta durant trenta anys contra el que consideren una campanya de desprestigi

Constitueixen el Consell de Governs Locals, el primer òrgan de representació institucional del món municipal

Els cent alcaldes que formen part del nou Consell de Governs Locals es van fotografiar ahir la vicepresidenta de la Generalitat, Joana Ortega, ahir al matí a l'Ajuntament de Barcelona. Foto: Q.PUIG.

El Consell de Governs Locals, la primera institució de representació de l'àmbit municipal català, ja és una realitat. Tal com preveu la llei de governs locals, un centenar d'alcaldes van constituir ahir a Barcelona aquest òrgan –que neix sense pressupost– i van escollir-ne els seus màxims representants. Manuel Bustos (FMC) en serà el president els primers divuit mesos i després traspassarà aquesta responsabilitat a Miquel Buch (ACM), que l'exercirà fins a finals del mandat. A més, tots els partits hi tindran un vicepresident: Lluís Tejedor (ICV-EUiA), Laura Vilagrà (ERC) i Luis Caldentey (PP). La sessió, celebrada al Saló de Cent de l'ajuntament, també va servir per emetre un clam unitari en defensa del municipalisme, una enèsima veu d'alarma sobre les dificultats que travessen les hisendes locals, però també una queixa enèrgica contra els que culpen els ajuntaments d'haver estirat més el braç que la màniga. “És cert que no tothom ho ha fet bé, però la immensa majoria dels ajuntaments han creat equipaments ajustats, que s'utilitzen i que són exemple de bona praxi”, asseverava el vicepresident del consell, Miquel Buch (CiU). El president, Manuel Bustos (PSC), recordava que el dèficit municipal només suposa el 5% del total del dèficit públic espanyol. “Els ajuntaments hem generat benestar i progrés amb uns recursos molt limitats”, va dir alhora que convidava els presents a “sentir orgull” i “valorar” la feina feta “des de baix”. El Consell de Governs Locals està format per 43 alcaldes de CiU, 31 del PSC, 10 d'ERC, 8 del PP i 8 d'ICV-EUiA i es reunirà com a mínim un cop a l'any.

Un bon finançament municipal s'ha de basar en el pacte fiscal entre Estat i Generalitat
Joana Ortega
vicepresidenta del govern de la generalitat
El consell suposa el major pes institucional que ha tingut mai el món local
Manuel Bustos
president del consell de governs locals

Ortega promet complir els pactes

La vicepresidenta de la Generalitat, Joana Ortega, va cloure la sessió i va dedicar paraules esperançadores als alcaldes presents. La número dos del govern va prometre fer front comú a l'hora de negociar la devolució de les liquidacions de l'Estat dels anys 2008 i 2009 i també va assegurar que la Generalitat complirà “tots els compromisos adquirits” amb els ajuntaments. “No podem permetre que els alcaldes i alcaldesses del nostre país quedin desprotegits i vegin les seves finances compromeses per l'incompliment d'un compromís contret per la Generalitat”, va dir. Pel que fa al tema de les liquidacions, Ortega va apostar per pressionar l'Estat perquè condoni el deute de 790 milions d'euros que han d'assumir els consistoris catalans i, en el cas que això no sigui possible, “que compensi les liquidacions positives futures, amb les liquidacions negatives passades”. El president del Consell de Governs Locals, Manuel Bustos, va assegurar que se sentia “reconfortat” per la “sensibilitat del govern”, però va matisar que no estarà totalment tranquil fins que aquestes promeses es facin finalment efectives.

Darrera actualització ( Divendres, 28 d'octubre del 2011 02:25 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

COMERCIAL

SLAP laboratorios - NATURMILD

25/05/12 09:56 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
 

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter