L'Ajuntament de Viladecans va anunciar a finals del 2010 que al llarg d'aquest any es crearia el centre de gestió de la fauna de la Pineda del Remolar. La manca de recursos per la crisi econòmica, segons la primera tinenta d'alcalde del consistori, Maria Salmerón, ha fet que la posada en marxa “s'alenteixi”. “Es farà. Ja tenim el projecte de rehabilitació de l'edifici de Can Casanovas, que ha de ser el centre de difusió i suport, i es preveu que les obres de la primera fase es licitin durant el primer trimestre del 2012”, explica Salmerón. Si es compleixen les noves previsions del consistori, a principi del 2013 es podrien començar a traslladar serveis de les entitats associades al projecte. La responsable d'Urbanisme reconeix el retard, però afegeix que durant aquest temps el consistori no ha estat amb el braços plegats.
L'any 2007 el consistori va firmar un conveni amb AENA per gestionar els terrenys a tocar de l'aeroport, que dos anys abans havia expropiat i que estaven ocupats per diferents càmpings. Disposaven d'un milió d'euros per engegar el projecte que es basava en la restauració de l'espai natural i la reforma dels dos complexos de piscines i l'edifici de Can Casanovas. Segons Salmerón, el 40% del pressupost s'ha invertit en la recuperació de l'espai natural i, per tant, a fer tasques de neteja i de desenrunament. “En el cas de les piscines, que ja funcionen, hem optat per mantenir l'exterior i canviar tota la instal·lació interna”, explica. Pel que fa a Can Casanovas, es van fer uns primers treballs de neteja i d'enderroc d'alguns espais, en espera de la reforma definitiva.
Salmerón assegura que l'espai ja funciona. Es treballa en la recuperació d'espècies autòctones i rep les visites, sobretot, de professionals. No vol avançar cap data, però, de consolidació del projecte.

































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.