Rebaixar el sou dels treballadors municipals és la proposta que el govern de Sitges ha plantejat als representants sindicals de la plantilla per “assegurar” el pagament de les nòmines. CiU, el PP, i els grups independents SGI i NH volen retallar en 700.000 euros el complement de lloc de treball, una aportació que podria suposar des d'uns 25 euros mensuals fins a uns 300, en funció de la feina. Segons el govern, però, aquesta reducció és un punt de partida per negociar les mesures d'estalvi del capítol de recursos humans d'una plantilla integrada actualment per 422 persones.
Ahir al migdia, els treballadors municipals van reunir-se en assemblea per discutir la proposta del govern; de moment, però, els representants sindicals no han volgut explicar com va transcórrer la reunió ni la seva opinió sobre l'intent de retallada.
Les mesures que vol adoptar l'equip de govern inclouen també la reducció dels contractes temporals en 400.000 euros amb l'acomiadament d'entre nou i deu persones; la disminució de les hores extraordinàries de la policia local i el plus de la brigada municipal, amb un estalvi de 125.000 euros, i l'anulació de la productivitat (encara pendent d'aplicar) i el pla de pensions acordat en l'anterior conveni, valorats en 280.000 euros.

































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.