Administracions

barcelonès

Trias pagarà més al transport públic perquè no apugi el preu

El possible encariment de la T-10 suscita un agitat debat en el ple de Barcelona entre l'alcalde i Jordi Hereu (PSC)

El consistori aprova concedir una subvenció ‘indirecta' de 25 milions a Spanair

En un moment en què la resta d'administracions estan aplicant tisorades severes, l'Ajuntament de Barcelona està disposat a augmentar en un 10% la seva subvenció al transport públic per evitar un increment desmesurat del preu del bitllet o una reducció dels seus horaris de funcionament. Aquest és el compromís públic i solemne que va adoptar l'alcalde de Barcelona, Xavier Trias (CiU), durant el ple municipal celebrat ahir, una sessió que va tenir caràcter de punt mort en espera de propers debats políticament més substanciosos com el dels comptes del 2012. Malgrat aquesta atmosfera ambiental de treva tàctica, el president del grup del PSC Jordi Hereu va intentar burxar l'alcalde demanant-li el posicionament davant els rumors que apunten que la T-10, el títol que de llarg utilitzen més usuaris del transport públic, s'apujarà un 10%. “Espero que el preu final de la T-10 no sigui el símbol de la seva manca de lideratge”, va etzibar el dirigent socialista. Trias va ser contundent en la resposta. Va recordar que el 2010, quan Hereu encara era alcalde, el consistori barceloní va reduir de 98 a 73 milions l'aportació a la xarxa del transport públic. “Vostè ara no pot donar lliçons”, va rematar el batlle convergent, que va afegir que defensarà davant l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) que l'increment tarifari estigui en consonància amb el que experimenti l'IPC. I si, per això, l'Ajuntament de Barcelona ha de posar més diners sobre la taula, doncs ho farà. Ara bé, Trias va recalcar que amb això no n'hi haurà prou i que la Generalitat, i sobretot el govern de l'Estat, hauran de fer el mateix, ja que el dèficit que té l'ATM no li dóna més marge. Actualment, totes tres administracions assumeixen el 60% del cost real de cada bitllet. En la mateixa mesura, i responent a la interpel·lació que el líder d'Unitat per Barcelona (UxB) Jordi Portabella li havia fet sobre aquest tema, si es vol mantenir el metro obert tota la nit els dissabtes o amb els actuals horaris de funcionament, s'hi hauran d'abocar més recursos.

El fet que CiU i el PP estiguin immersos ara mateix en una negociació de tant contingut polític com és la del proper pressupost, no va impedir que els populars utilitzessin el ple per marcar certes distàncies. I ho van fer amb un tema roent com és la recent negativa del govern municipal a permetre la circulació de motos pel carril bus. “Aquesta era una proposta electoral seva (referint-se a Trias) i si ara no la compleix, és que no s'ho va estudiar prou bé”, va interpel·lar Alberto Fernàndez Díaz (PP). “Incomplirem una promesa i ho farem perquè els estudis de seguretat ho desaconsellen”, va respondre l'alcalde per finir un debat tan breu com innocu.

Ajut a Spanair

Quant als punts decisoris de l'ordre del dia del ple, es va aprovar la concessió d'un crèdit de 25 milions a la Fira que, des del punt de vista formal, ha de servir per promocionar turísticament la capital catalana. En realitat, però, i tal com van reconèixer fonts municipals, aquests diners es destinaran a la companyia aèria Spanair dins la línia d'ajuts pactats amb diverses administracions. Tot i tractar-se d'una qüestió capital i una suma ostentosa, el punt es va despatxar sense discussió.

Vostès (al tripartit) ja han arruïnat una administració; no ho vulguin fer ara amb tot
Xavier Trias
alcalde de barcelona
Sobre la T-10, li demano (a Trias) que exerceixi el lideratge que un dia amb va reclamar a mi
Jordi Hereu
president del grup del psc

Aprovat el compte general de l'exercici 2010

Amb l'única discrepància del PP es va aprovar el compte general de l'Ajuntament corresponent a l'exercici 2010. Tot i això, el debat subsegüent va estar més centrat en els comptes del 2012.

Impuls al nou pacte cultural i a fer quatre illes de vianants a la ciutat

Amb el vot favorable de tots els grups, el ple va validar una proposta del PSC que insta a fer un nou pacte cultural que fixi, en un termini de 6 mesos i amb la participació del consell de cultura, les prioritats del consistori en la matèria. A instàncies d'ICV-EUiA també es va acordar crear, durant aquest mandat, quatre illes on els vianants tinguin prioritat de pas. “És una aposta per democratitzar l'espai públic”, va defensar el líder ecosocialista Ricard Gomà.

Un grup d'“indignats” interromp la sessió per denunciar les retallades

Just en el moment que es discutia l'acceptació d'una subvenció de 7,86 milions –un menys del previst– de la Generalitat per finançar polítiques d'escoles bressol, un reduït grup d'“indignats” van interrompre el ple a crits. Des de les cadires del saló de la Reina Regent destinades al públic, van desplegar una pancarta en contra de les retallades o la possible supressió del servei nocturn del metro. Van ser desallotjats sense més incidències.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.