L'Ajuntament de Salt s'ha assegurat el dret de cobrar una bestreta de 5,8 milions d'euros anuals en concepte de bestreta sobre els impostos i taxes municipals. Aquest és un dels punts de l'acord que Xaloc i el consistori han signat i pels quals l'ens s'encarregarà de cobrar els impostos del municipi. El conveni, que el ple municipal va aprovar la setmana passada, preveu que aquest import, sempre amb prèvia petició del consistori, es pagui en quotes mensuals, amb un tipus d'interès del 0,4% anual.
Reducció de costos
Segons el regidor d'Hisenda, Albert Casellas, l'acord “suposarà un estalvi de 100.000 euros anuals per a Salt”. Entre les partides en què més s'estalviarà hi ha 136.000 euros en personal (quatre treballadors de l'Ajuntament passaran a formar part de la plantilla de Xaloc), el 3,5% que fins ara l'ens cobrava a Salt dels rebuts en executiva que ja tenia cedits (fins ara cobrava l'1,5%), i despeses de gestió, administració i costos financers diversos.
“Les bestretes han d'assegurar-nos una certa tranquil·litat en la tresoreria” assegura Casellas. De fet, compten que són suficients per garantir el pagament de nòmines, seguretat social i del Consorci de Benestar Social Gironès-Salt, davant d'hipotètiques tensions circumstancials de tresoreria.
Els impostos i taxes de Salt ascendeixen a uns 9,4 milions d'euros anuals dels quals es cobra aproximadament un 82% (la resta continuen per la via executiva). En el cas de Salt representen 7,75 milions d'euros anuals, i Xaloc farà la bestreta del 75% d'aquesta quantitat.
L'acord té una vigència de quatre anys renovables tàcitament. Salt és de moment el municipi més gran de les comarques gironines que signa un conveni d'aquestes característiques amb Xaloc, tot i que d'altres més grans ho faran properament.
Les raons del conveni
El regidor d'Independents per Salt Ferran Burch va preguntar al ple de novembre si aquest acord era “per compensar la ineficiència dels serveis de recaptació municipals”. Casellas ho va desmentir categòricament i va afegir que els motius són “l'estalvi net que obtindrem i la bestreta”. Salt és un dels municipis que en compliment de la llei no pot contractar nou crèdit perquè té un endeutament superior al 75%. La possibilitat de demanar la bestreta a Xaloc és vista pels responsables municipals com una manera d'obtenir finançament.

































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.