El centre cultural Blas Infante, al barri de Llefià, experimentarà en breu un canvi de fisonomia gràcies al projecte de remodelació que s'hi està portant a terme. L'equipament, que estarà dividit entre el teatre i l'hotel d'entitats, va rebre ahir la visita del vicepresident tercer del govern espanyol, Manuel Chaves.
Les obres de remodelació del centre cultural Blas Infante, al carrer d'Andrés Segovia, permetran la separació entre el teatre i l'hotel d'entitats que hi ha a la primera planta de l'edifici. Un cop estiguin acabats els treballs, executats amb els diners del fons estatal d'inversió local (FEIL), les millores es podran observar ja des de fora de l'equipament.
Els dos espais tindran un accés independent pel carrer d'Andrés Segovia, que representarà un canvi radical en la façana de l'edifici, que amb la reforma inclourà un espai per posar-hi la cartellera. En el cas del teatre, les obres que es fan a l'interior permetran la renovació de la sala i també del vestíbul, que serà completament accessible per a persones amb mobilitat reduïda. També s'estan millorant la sortida d'emergència i l'espai escènic. Un dels afegits que revertiran en els espectadors que hi assisteixin és la instal·lació d'aire condicionat.
Pel que fa al primer pis, s'estan engrandint els espais destinats a les entitats andaluses que tenen la seu en aquest edifici. El trasllat dels lavabos del teatre a peu de sala ha permès alliberar espais que les entitats podran aprofitar. El projecte ha previst una reserva d'espai per si més endavant es decideix instal·lar un ascensor i remodelar la segona i la tercera planta, que de moment no s'han tocat.
Visita de Chaves
L'equipament cultural de Llefià va ser precisament una de les aturades que el vicepresident del govern espanyol, Manuel Chaves, va fer durant la seva visita d'ahir a terres catalanes. Com ja havia fet prèviament a Barcelona (més informació a la plana 6), el polític andalús va explicar a l'alcalde de Badalona, Jordi Serra (PSC), que el 15% de la inversió prevista el 2010 durant la nova edició del FEIL –uns 775 milions d'euros d'un total de 5.000 milions– podrà ser inclòs pels ajuntaments dins de la seva despesa ordinària «sempre que vagin destinats a projectes amb finalitat social o educativa». Chaves va respondre així a la petició que li va traslladar l'alcalde badaloní, que en els darrers mesos s'havia sumat a aquesta demanda, formulada per diverses institucions locals. Manuel Chaves va explicar a Badalona que el percentatge es podria ampliar en el futur, tot i que va matisar que tot plegat encara s'ha de negociar amb els grups parlamentaris del Congrés a l'hora d'aprovar els pressupostos generals de l'Estat.
Per la seva banda, l'alcalde, Jordi Serra, va reiterar la necessitat que els 24 milions d'euros que s'estima que a Badalona li pertocaran en concepte del fons estatal es puguin utilitzar amb una certa «flexibilitat», i va assenyalar la construcció d'un nou edifici que substitueixi les actuals dependències del Centre d'Educació Especial Escola Llevant com una de les intervencions que podrien finançar-se amb aquest fons.
Abans de visitar el centre cultural Blas Infante, Manuel Chaves es va desplaçar al centre cívic La Salut per rebre una breu explicació per part de Serra dels 53 projectes que s'estan executant a Badalona gràcies als 38 milions d'euros que el FEIL ha deixat enguany al municipi. Després la comitiva es va desplaçar a l'equipament cultural que fan servir diverses entitats andaluses de la ciutat, un dels quals s'està renovant amb aquests diners. El vicepresident del govern de Rodríguez Zapatero també va mostrar la seva satisfacció en veure que totes les obres «ja estan pràcticament enllestides perquè puguin ser utilitzades per la ciutadania a finals d'any».

































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.