Dilluns, 21 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Administracions
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

Badalona dotarà els centres cívics de sales d'ordinador d'accés lliure

És un programa finançat en un 80% pel Ministeri d'Indústria per evitar la fractura digital a la ciutat

Imatge de la presentació, ahir, del projecte «Jo també vull fer clic». Foto: I.M.

L'Ajuntament de Badalona dotarà cinc centres cívics de la ciutat de sales d'ordinador d'accés lliure, en el marc d'un programa que, entre altres coses, pretén eliminar la fractura digital i fomentar l'ús de les noves tecnologies entre els col·lectius amb més dificultats per accedir-hi. En total, s'instal·laran un centenar de punts de terminals d'ordinador que els usuaris podran utilitzar de manera gratuïta i que serviran també per desenvolupar tallers de formació d'informàtica i d'internet. El projecte, que es desplegarà a partir de l'abril de l'any vinent, és finançat en un 80% pel Ministeri d'Indústria. La resta ho pagarà l'Ajuntament.

Els centres cívics de Sant Roc, Can Cabanyes, La Colina, Morera i La Salut són els beneficiaris del programa Jo també vull fer clic, amb què l'Ajuntament de Badalona pretén eliminar les dificultats que tenen determinats col·lectius de la ciutat per accedir a la informàtica i a internet. Amb aquesta finalitat, s'hi instal·laran cent punts de terminals d'internet (cent pantalles), que aniran connectats a servidors remots i que permetran als usuaris accedir-hi de manera gratuïta i fer consultes a través de la xarxa.

«És un programa important per a la gent de Badalona, que podrà connectar-se i aprendre noves tecnologies. Limita la fractura digital que es podria donar a la ciutat», va destacar ahir el primer tinent d'alcalde, Ferran Falcó (CiU), durant la presentació del pla.

A més d'equipar amb infraestructures les futures sales d'informàtica, el nou programa preveu cursos de formació en noves tecnologies i un servei d'atenció a l'usuari per telèfon i també gratuït.

El cost del programa és de 217.000 euros, 174.000 dels quals (un 80%) els aportarà el Ministeri d'Indústria a través del pla Avança. La resta seran assumits per l'Ajuntament de Badalona. Falcó es va felicitar d'haver aconseguit «situar el projecte com el tercer millor valorat» pel ministeri, la qual cosa ha permès tirar-lo endavant. El període de desplegament estarà situat entre el mes d'abril de l'any vinent i el març del 2011.

Terminals més barats i d'estalvi energètic

El projecte Jo també vull fer clic utilitzarà una tecnologia de terminals lleugers (també anomenada thin client), que dotarà les sales d'unes pantalles (no PC convencionals) que s'alimentaran a través dels servidors remots. És una tecnologia més barata que la convencional (es calcula que el cost dels equips és més baix que el d'un PC, uns 360 euros per unitat) i un consum energètic deu vegades menor que el d'un ordinador convencional. Aquesta tecnologia, segons van dir els responsables municipals, és de fàcil manteniment i de funcionament silenciós, i permetrà als usuaris tenir el seu propi ordinador virtual, amb sessió pròpia. A través d'una clau d'accés els internautes podran personalitzar la seva pantalla, instal·lant-hi els seus propis programes.

Darrera actualització ( Dijous, 15 d'octubre del 2009 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Local la pàgina d'entrada

Enquesta

Enquesta: Creieu que Espanya es trenca?
Creieu que Espanya es trenca?
 

Tradueix-nos - Translate

Google +

Segueix-nos a Twitter