Gairebé per sorpresa, finalment aquest cap de setmana la neu ha aparegut a cotes més baixes del que és habitual. La Garrotxa, el Pla de l'Estany i el Gironès es van despertar ahir emblanquinades per la nevada que a partir de mitja tarda es va anar estenent per les comarques gironines. Segons les dades del Servei Meteorològic de Catalunya, a Sant Feliu de Pallerols va ser on van registrar la nevada més important, amb 11 centímetres de neu, mentre que a la Vall de Bianya, Olot, Salt i Banyoles va ser de 8, 4, 2 i 1,5 centímetres respectivament. Això no va provocar grans problemes en les principals comunicacions, i el transport escolar es va fer amb normalitat, a diferència de l'episodi de fred de fa quinze dies. Només hi va haver afectacions a punts concrets, com a Montjuïc, a Girona.
Tot i que les últimes previsions ja havien anunciat fred i també la possibilitat de nevades a cotes baixes, la neu d'ahir a la matinada va agafar per sorpresa la majoria. Sobretot perquè aquest episodi de fred no ha estat tan extrem com els que es van viure a mitjan desembre i mitjan gener, amb temperatures molt més baixes que les d'aquests dies. Al Gironès va ser on la nevada va ser més inesperada, on va afectar bona part de la comarca fins a Llagostera, on va nevar lleugerament però no va arribar a agafar. A la vall del Llémena els gruixos van ser considerables, mentre que a Girona i Salt van voltar els dos centímetres. La ciutat de Girona va començar a quedar emblanquinada a partir de la nit de diumenge, i al matí d'ahir ja havia agafat per tota la ciutat. A Banyoles van registrar 1,5 centímetres, mentre que a Sant Pau de Segúries només 2 centímetres i mig centímetre a Ripoll. A la Garrotxa va ser on es van acumular més gruixos de neu: 11 centímetres a Sant Feliu de Pallerols, 8 a la Vall de Bianya i 4 a la Garrotxa. Les temperatures mínimes es van situar al voltant dels dos graus sota zero en bona part del Gironès, el Pla de l'Estany i la Garrotxa.
Poques incidències
La neu va provocar poques incidències, i va ser el glaç el que va provocar més maldecaps, sobretot en carreteres locals i també per als vianants. El transport escolar va funcionar correctament tret d'alguns casos com Joanetes, Falgons a Sant Miquel de Campmajor i el barri de Montjuïc de Girona, on els autobusos no hi van poder arribar. A l'aeroport tampoc hi va haver problemes per neu, i només un vol de l'Alguer va anar amb retard de diverses hores però per una avaria mecànica.





































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.