La Generalitat de Catalunya adequarà aquest any trams de camins de ronda dels municipis de Begur, Colera i Palafrugell, amb una longitud de 8.220 metres, per 1,6 milions d'euros. L'actuació continuarà l'any vinent amb quatre trams més de Portbou, Llançà i Tossa de Mar, amb 3.757 metres més. Unes remodelacions que havien d'haver estar fetes el 2007.
La primera actuació, que s'executarà abans de la temporada d'estiu, és el camí de ronda entre la platja de sa Riera i Cap sa Sal, a Begur, que fa 2.655 metres. I passat l'estiu, des de la platja de Garbet fins a la de les Assutzenes, a Colera, de 1.230 metres; del far de Sant Sebastià a cala Pedrosa, a Palafrugell, de 2.275 metres, i de cala Pedrosa a la cala de Tamariu, també a Palafrugell, de 2.060 metres. Els dos trams de Palafrugell representen una inversió de quasi un milió d'euros.
Les quatre actuacions, que tenen un pressupost d'1,6 milions d'euros, assumits pel Departament de Política Territorial i Obres Públiques, ja havien d'estar executades el 2007, segons la primera previsió de la Generalitat, que ara ha decidit allargar la seva actuació fins al 2012.
I en aquest temps preveu altres actuacions pendents del pla 2005-2007. Es tracta dels trams de la platja Gran, a la cala del Pi, a Portbou, de la platja Cau del Llop al port, a Llançà, de la platja es Codolar a es Cars, a Tossa de Mar, i un tram de Colera. L'any passat, la Generalitat va fer els trams de la cala Fornells a la cala Tamariua, al Port de la Selva, i de la cala dels Nans a la platja de sa Conca, a Cadaqués.
«Volem posar en valor el litoral», va dir el delegat del govern de la Generalitat a Girona, Jordi Martinoy, en presentar les actuacions d'aquest any, recordant que els camins de ronda són «un tret diferenciador del nostre litoral».

































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.