Els ajuntaments de Salt i de Girona i el Departament d'Agricultura, Alimentació i Acció Rural de la Generalitat invertiran 178.466 euros per a la rehabilitació de més de 100 metres de la sèquia Monar. Les obres, que es faran en dos trams, de Salt i Girona, començaran dilluns vinent i duraran un mes i mig. A Salt s'executaran en el tram entre el pont Vell i el Mas Devesa i, a Girona, des del terme de Salt fins a la Marfà. Aquesta actuació és la més important a la sèquia en molts anys.
La sèquia Monar en el tram de Salt està molt envellida i realment són necessàries les obres de rehabilitació, una demanda que han fet sovint els hortolans i la Comunitat de Regants des que es va crear, a començament del 2008. Les obres consistiran bàsicament en el reforçament del mur, envellit i amb risc de despreniment en alguns indrets a causa, principalment, de la falta de solera, segons va explicar el regidor de Medi Ambient de Salt, Antoni Gómez. Mentre durin les obres, segons Gómez, es tallarà la sèquia, però es controlarà que no resulti afectada la fauna a les rescloses de Montfullà i el Molí dels Peixos, i no descarta el rescat dels peixos si fos necessari.
Per la seva banda, el regidor de Medi Natural de Girona, Ponç Feliu, va qualificar d'«important» la inversió, i va dir que el fet de dur-la a terme a l'hivern contribuirà a minimitzar els efectes del cabal, ja que si el tall de la sèquia es fes a l'estiu podria provocar un desajust al tram baix de l'Onyar. Així mateix, el director dels serveis territorials d'Agricultura, Alimentació i Acció Rural a Girona, Josep Guix, va posar en relleu les mancances de la sèquia, «que té pèrdues i que fa que a l'estiu no es pugui regar en condicions».
El departament fa una aportació per a l'actuació del 70% del cost, 112.130 euros, i els ajuntaments de Salt i Girona hi aporten un 15% cadascun, 33.180 euros.
La Comunitat de Regants de la Sèquia Monar, formada per propietaris de les hortes de Girona, Salt i Bescanó, es va constituir a començament del 2008. La Generalitat ha rehabilitat altres trams de la sèquia, sempre a petició de les comunitats de regants.

































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.