Dimecres, 8 de febrer del 2012

Tancar la finestra Tancar
Medi ambient
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

El Parlament escoltarà dinou experts abans d'aprovar el parc del Montgrí

Està previst que les compareixences tinguin lloc el pròxim dimarts 16 de març

La comissió de Medi Ambient del Parlament de Catalunya ha acordat demanar la compareixença de dinou persones d'organismes i entitats diverses perquè exposin les seves consideracions amb relació al projecte de llei de declaració del parc del Montgrí, les Medes i el Baix Ter. Les compareixences, que està previst que tinguin lloc el dimarts 16 de març al mateix Parlament, serviran per si s'esmena algun dels aspectes del projecte de llei del futur parc abans de la seva aprovació. CiU, principal grup de l'oposició, continua trobant-se amb els sectors del territori que qüestionen el parc perquè consideren que no se'ls ha tingut en compte.

Josep Maria Rufí, l'alcalde de Torroella de Montgrí –que és el municipi que aporta més territori al futur parc–, serà el primer a comparèixer davant la comissió de Medi Ambient del Parlament. Seguidament, ho farà l'alcalde de Pals, Joan Silvestre, un dels més reticents a l'actual proposta de parc, ja que defensa que n'haurien de quedar fora els espais agraris i el litoral.

Posteriorment hi intervindran, segons va acordar dimecres la mateixa comissió, amb l'únic vot negatiu del grup del Partit Popular, Estanislau Puig, alcalde de l'Escala; Joan Sabrià, alcalde de Palau-sator; Jaume Gifre, alcalde de Bellcaire d'Empordà, i Salvador Coll, alcalde de Fontanilles. Puig i Gifre es mostren a favor de la proposta del parc, mentre que Sabrià i Coll són de la tesi del de Pals.

En l'àmbit polític també està previst que hi participi el president de la Diputació de Girona, Enric Vilert. Però abans hi intervindran un representant de la Plataforma Defensem Catalunya, que aglutina tot el moviment del territori contrari a l'actual proposta, i un representant de l'Agrupació de Defensa Vegetal de l'Arròs de Pals i del Fòrum de l'Escala.

Altres persones que també compareixeran en la comissió per tractar el tema del futur parc seran: Genís Dalmau, representant dels centres d'immersió que operen a les illes Medes; Joan Caball, d'Unió de Pagesos; Ramon Fortià, del Grup de Defensa del Patrimoni del Baix Empordà; Pere Estrader, de la Confraria de Pescadors de l'Estartit; Jordi Juan, del Club Nàutic Estartit; Albert Albertí, de l'Associació Naturalistes de Girona; Ignasi Batet, de l'IAEDEN / Salvem l'Empordà; Xavier Quintana, professor de la Universitat de Girona, i Manel Cunill, de la Lliga per a la Defensa del Patrimoni Natural.

Endavant la comunitat d'aigua del Ter

L'Ajuntament de Torroella de Montgrí ha contractat al despatx d'advocats Codina Associats els treballs per redactar els estatuts i el reglament per a la constitució de la comunitat d'usuaris de l'aigua del Baix Ter. El cost de la contractació serà assumit per l'Agència Catalana de l'Aigua (ACA) de la Generalitat, dins del conveni de col·laboració que té amb l'Ajuntament.

I pròximament, l'Ajuntament, com a impulsor de l'entitat, convocarà la junta general constitutiva i s'iniciaran els treballs previs a l'entrada en funcionament efectiva del nou ens, que podria ser operatiu d'aquí a divuit mesos, segons va explicar l'alcalde, Josep Maria Rufí.

Gràcies a aquest ens, el primer de la demarcació de Girona, els ajuntaments, empreses i particulars amb dret a utilitzar un determinat cabal d'aigua amb caràcter col·lectiu podran participar en la gestió dels aqüífers d'aquest àmbit, juntament amb l'ACA. En aquests moments, segons va comentar Rufí, la majoria dels 39 ajuntaments dels aqüífers del Baix Ter subscriuen la creació de la comunitat.

«Malestar generalitzat», per CiU

Trobada de Pelegrí -esquerre- amb representants de centres d'immersió. Foto: A.V.

El secretari general d'Unió i portaveu adjunt de CiU al Parlament, Josep Maria Pelegrí, creu que la tramitació del parc natural i la seva proposta de llei han creat al territori afectat «un malestar generalitzat». Així ho va exposar ahir a l'Estartit, després d'haver-se entrevistat amb regants i pagesos de l'arròs de Pals, membres del sector turístic de Pals i representants de les empreses d'immersió de les illes Medes.

El portaveu adjunt de la federació catalana va recordar que no ha trobat «ningú» en contra del parc, però diu que hi ha col·lectius que s'hi oposen perquè la proposta actual representa per a ells «una agressió». Per això, Pelegrí, davant les compareixences –on es va queixar pel fet que no es tinguessin en compte algunes de les seves propostes– i les posteriors possibles esmenes al projecte, espera del govern tripartit «més sensibilitat i més capacitat per fer les coses bé». El parlamentari unionista pensa que això es pot aconseguir «amb diàleg i consens».

Darrera actualització ( Divendres, 5 de març del 2010 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Barcelona/Nacional la pàgina d'entrada

Enquesta

Enquesta: Us va agradar la gala dels Premis Gaudí de Cinema?
Us va agradar la gala dels Premis Gaudí de Cinema?
 

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook