«Un cop més, el govern de l'Estat transposa tard i malament una directiva europea, en aquest cas la directiva marc d'aigua, que obliga a establir plans de conca pels rius i a calcular l'existència de cabals mínims que en garanteixin la diversitat ecològica», lamenta l'eurodiputat d'ERC, Oriol Junqueras. Precisament ha estat responent a una pregunta parlamentària de Junqueras, que la Comissió Europea ha afirmat que seguirà de prop el pla de conca de l'Ebre, per assegurar-se que el govern espanyol compleixi el cabal mínim del riu. Brussel·les considera imprescindible establir un cabal mínim dels rius que garanteixi el bon estat de les aigües superficials i el medi ambient. Per això, la directiva marc d'aigua estableix que, només després que els plans de conca hagin determinat el cabal mínim necessari per mantenir el bon estat ecològic dels diversos trams fluvials, es poden atorgar noves concessions. Junqueras alerta, però, que «el govern espanyol calcula el cabal mínim del riu en funció del sobrant d'aigua després d'haver fet les concessions riu amunt».
Medi ambient
Europa alerta que el pla hidrològic de l'Ebre podria incomplir la normativa comunitària
Notícies relacionades
Notícies de ...
Publicat a
- El Punt Camp de Tarragona i Terres de l'Ebre 11-03-2010 Pàgina 9
































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.