Els veïns de les urbanitzacions de Sant Cebrià de Vallalta s'hauran de carregar, de paciència, encara més, perquè de llum no en tindran com a mínim fins d'aquí a una setmana. Aquesta és la previsió més optimista davant una situació que ha superat totes les perspectives i que manté l'Ajuntament en permanent estat d'alerta per donar resposta als veïns afectats. D'altra banda, a l'Alt Maresme ahir hi havia, segons la companyia elèctrica, uns 1.200 abonats sense subministrament, però la intenció era que al llarg del dia gairebé tothom pogués recuperar el servei. El consell comarcal ha posat en marxa un servei per centralitzar les queixes i les reclamacions dels clients, i informar-los del passos a seguir per intentar rebre una compensació econòmica.
Prop d'un miler de persones que viuen a les urbanitzacions de Can Palau, Can Bartomet i Castellà d'Índies de Sant Cebrià podrien estar entre una i dues setmanes sense llum. Els efectes del temporal en aquests nuclis habitats de muntanya han estat devastadors amb torres i pals de la llum caiguts i branques i arbres que han malmès el cablejat elèctric. L'alcalde de Sant Cebrià, Jaume Borrel (CiU), no amagava ahir la seva decepció per la manca de resposta efectiva de Fecsa Endesa davant una situació «caòtica i desproporcionada». «Ha estat la gent de l'Ajuntament la que des de dilluns està donant resposta i ajuda a les famílies afectades oferint llocs d'aixopluc, menjar i serveis bàsics perquè puguin tornar a la normalitat«, explicava ahir, i hi afegia que la companyia «no ens dóna cap explicació ni cap data per resoldre les avaries».
Des de Fecsa Endesa es considerava ahir «residual» les afectacions per talls de subministrament elèctric a la comarca. De fet, afirmava que la xarxa «estava correcta» i que els clients sense servei no superaven el centenar. Però el cert és que ahir al matí encara hi havia 1.200 punts sense corrent. Segons les dades que la companyia havia facilitat al Consell Comarcal del Maresme, les famílies afectades eren de Sant Pol, on el servei funcionava parcialment; de la zona d'urbanitzacions de Sant Iscle de Vallalta, i de Sant Cebrià de Vallalta. on també hi havia un 23% d'abonats sense corrent del nucli urbà, de Palafolls, Tordera, Pineda de Mar, Calella i Santa Susanna. El motiu era perquè la subestació de Calella havia quedat afectada pel temporal juntament amb diverses línies de distribució que havien caigut. La intenció de l'elèctrica és que durant la jornada d'ahir es pogués restablir totalment el servei. D'altra banda, el Consell Comarcal del Maresme va activar ahir un servei especial d'atenció als afectats per aquests talls. En aquest sentit, qui vulgui presentar una reclamació s'ha de posar en contacte amb l'oficina comarcal d'informació al consumidor (OCIC), on haurà de fer arribar les dades personals i la relació de danys que hagi tingut.

































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.