Dilluns, 13 de febrer del 2012

Tancar la finestra Tancar
Medi ambient
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

La quasi normalitat a la Selva s'aguanta per un fil i encara hi ha abonats sense llum

Els comerciants de Lloret demà es manifestaran i tancaran els negocis durant dues hores per protestar contra Endesa

Un arbre trencat pel temporal de fa una setmana al costat de la carretera dins del terme municipal de Massanes. Foto: MANEL LLADÓ.

La situació de la llum a la comarca de la Selva va tornar ahir a una quasi normalitat del tot precària. Gairebé tots els ciutadans tenen llum, a excepció d'algunes zones, com el Tourist Club, a Caldes de Malavella. La situació, però, no és de normalitat total, ja que l'electricitat a milers de clients els arriba encara mitjançant línies provisionals o els generadors. La indignació per l'actuació d'Endesa i pel fet d'haver passat molts dies sense llum és ben viva en els pobles afectats. Les dues associacions de comerciants de Lloret han convocat una manifestació de protesta contra la companyia elèctrica que es farà demà, i ahir al vespre molts afectats de Tossa es van reunir a l'edifici de la Nau en una reunió convocada per l'Ajuntament pel tema de les indemnitzacions.

La urbanització Tourist Club de Caldes va estar durant tot el dia d'ahir sense llum. En aquest municipi hi va haver altres problemes que es van resoldre, en llocs com Can Carbonell. A Riudellots també hi va haver alguns problemes puntuals, tot i que, en general, tant al poble com al polígon, el restabliment és gairebé total, tot i que hi ha problemes en la telefonia fixa. També a Maçanet i a Vilobí, dues poblacions molt afectades, es podia dir que ahir tothom tenia llum, així com a Tossa i Lloret, on els alcaldes van prohibir que es traguessin els generadors.

Incendi en donar la llum

Al propietari d'una casa situada al costat de l'ermita de Sant Maurici, a Caldes, l'alegria per l'arribada de la llum li va durar poc. Després d'una setmana sencera a les fosques, quan diumenge li van activar l'energia elèctrica automàticament del comptador van començar a sortir guspires que van acabar en flamarades, el moble del costat completament cremat i les parets dels dos pisos de l'habitatge completament negres. A més, l'únic habitant no pot tocar res fins que no hi vagin els pèrits de la companyia elèctrica. La forta pudor de plàstic cremat i l'estat de l'habitatge l'han obligat a traslladar-se a viure a casa de la seva mare, al centre de Caldes.

Lloret aprova el manifest per unanimitat

El ple de Lloret va aprovar ahir per unanimitat el manifest en què s'exigeixen mesures a les companyies elèctriques i al govern perquè la situació que han viscut els municipis arran del temporal de neu «no es repeteixi mai més». En una sala plena com mai de personalitats rellevants de la vila i de mitjans de comunicació, l'alcalde, Xavier Crespo (CiU), va llegir fil per randa el manifest. Després del ple, l'alcalde també va assenyalar que tota la població havia recuperat l'electricitat després de l'apagada de diumenge, però que com que Endesa «no pot donar garanties que ho hi haurà més talls», encara que sigui «d'una manera puntual», ha donat ordre que no es retiri cap dels vuit generadors que hi ha funcionant en el municipi, ja que «la xarxa elèctrica està molt malmesa».

JOAN COLOMER (PIC)

«A Caldes al principi vam rebre alertes d'onades»

jordi colomer
Joan Colomer. Foto: MIQUEL RUIZ.
Com valoreu l'actuació del govern català durant la crisi?
–«Ha faltat resposta i informació. Va fallar tot el sistema de comunicacions que ens havien donat. Amb les alertes en cap moment ens podíem fer a la idea del que ens queia al damunt, com, per exemple, amb els avisos d'onades. Al principi ens vam haver d'espavilar tots sols, acollint la gent i netejant les carreteres de la Generalitat.»
–I l'actuació d'Endesa?
–«La cosa ja no té nom. Han tingut manca de respecte cap als ciutadans, les institucions i el país.»
–Han decidit canviar de companyia...
–«Com a clients sí, a nivell de distribució a veure si algú reacciona. Els problemes amb Endesa no són d'ara, sempre ens hi discutim, ja sigui per haver de tenir un semàfor sense funcionament molts dies perquè no vénen a donar d'alta la línia, o perquè aquí, per exemple, no acabaven d'instal·lar el transformador del nou CAP.»
–Heu fet balanç de les pèrdues econòmiques?
–«En aquests moments encara no. Són centenars d'hores de maquinària per treure neu, el lloguer de grups electrògens, hores de la brigada...»
–Quin ha estat el moment més difícil que ha viscut aquests dies?
–«Els primers moments, i quan els veïns et vénen a reclamar coses i no saps què dir-los, perquè ningú no et dóna explicacions i et deixen desarmat.»
Darrera actualització ( Dimarts, 16 de març del 2010 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Fés Palafrugell/Nacional la pàgina d'entrada

Enquesta

Enquesta: La tensió social que viu Grècia es traslladarà a altres països europeus?
La tensió social que viu Grècia es traslladarà a altres països europeus?
 

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook