Dimarts, 22 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Medi ambient
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

Xifren en 36 milions les pèrdues pel temporal als boscos del Maresme

Un informe de la federació d'ADF manté que prop del 55% de les 21.550 hectàrees estan afectades

Els efectes del temporal als boscos de Ciutat Jardí, a Palafolls. Foto: O.BASSA.

El temporal de neu i vent del passat dia 8 ha passat factura a la comarca del Maresme i en especial a la zona forestal. Un primer informe del Consell Comarcal i la Federació d'Associacions de Defensa Forestal (ADF) posa preu a les pèrdues i eleva la xifra a prop de 36 milions d'euros. Això significa que el 54,81% de la massa forestal de la comarca –integrada per 21.550 hectàrees– ha estat afectada, i un 16% «molt intensament». Els principals problemes que demanen una solució d'urgència corresponen a la neteja i condicionament tant de les franges de protecció perimetral com de la xarxa bàsica de camins de prevenció d'incendis.

«En algunes zones de bosc de la comarca sembla com si un gegant hi hagués passat la mà, deixant darrere seu desenes d'arbres caiguts.» L'enginyer forestal Oriol Bassa, responsable de l'informe, no estalvia adjectius pel que considera un dels episodis de desastre natural més importants dels que han viscut fins ara els boscos del Maresme. De les 21.550 hectàrees de massa forestal, un 54,81% han rebut les conseqüències del temporal i d'aquestes, un 16% de manera molt intensa. «Els àmbits amb una major incidència es focalitzen entre Sant Iscle i Sant Cebrià fins a Palafolls, Malgrat i Tordera, i entre Llavaneres i Sant Vicenç i Vilassar de Dalt i Teià», especifica Bassa, que afegeix que «a la resta de la comarca també hi ha senyals evidents del temporal».

La xarxa contra incendis

Els arbres arrencats i les branques trencades han malmès les franges perimetrals de seguretat i la xarxa bàsica de camins de protecció contra els incendis. Una situació que encara es complica més quan queden poques setmanes perquè les temperatures assoleixin valors més alts. «La presència de tota aquesta biomassa en el subsol dels boscos dispara el risc d'incendis al Maresme», apunta l'enginyer forestal, que recorda que la comarca era l'única de Catalunya que disposava d'una xarxa de prevenció d'incendis a tots els municipis. «Una situació que s'ha capgirat del tot, però que demana solucions ràpides, sense demora de cap tipus», insisteix Oriol Bassa. Pel que fa a les espècies, la més afectada pel temporal ha estat el pi bord, seguit de l'alzina i del pi pinyoner», matisa l'enginyer forestal.

Continua la recollida de reclamacions contra Endesa

El Consell Comarcal del Maresme va activar poc després del temporal del dia 8 una línia d'atenció als ciutadans afectats pels talls de subministrament elèctric. Les persones interessades podien tramitar la seva reclamació a través de l'Oficina Comarcal d'Informació al Consumidor, situada en el mateix edifici de l'administració. Calia que omplissin el formulari que es troba en el web del Consell Comarcal amb les dades personals i els danys ocasionats per la falta de llum. De moment, 430 abonats de Fecsa Endesa han fet ús del servei i el període de recopilació de les denúncies s'ha ampliat fins al 6 d'abril. El Consell Comarcal, d'altra banda, ja s'ha reunit amb la companyia elèctrica Endesa i hi està negociant una via d'atenció ràpida i eficaç d'aquestes reclamacions. En qualsevol cas, està previst que la tercera setmana d'abril l'Oficina Comarcal d'Informació al Consumidor ja podrà començar a donar una resposta als usuaris que han fet arribar la seva reclamació sobre quin és l'estat del procés del seu cas.

Visita de Joan Boada

L'informe elaborat pel Consell Comarcal i la Federació de les ADF es dóna a conèixer un dia abans de la visita del secretari d'Interior, Joan Boada, i el director dels serveis territorials de Governació a Barcelona, Joan Rabasseda, que avui es reuneix a Mataró amb els alcaldes afectats pel temporal. La trobada ha de servir per analitzar la situació de cada municipi i donar-hi resposta a través de les diferents línies d'ajut anunciades per la Generalitat. En tot cas, i segons fonts de la mateixa Federació d'ADF, per «posar a to» la xarxa de prevenció d'incendis del Maresme caldrien uns 800.000 euros, xifra que dubten que pugui cobrir el govern català.

Darrera actualització ( Dimarts, 30 de març del 2010 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Barcelona/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Barcelona

COMERCIAL

COMERCIAL/PROMOTOR

21/05/12 19:18 - BARCELONA

BARCELONA

IFD FORMACION

21/05/12 18:49 -

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: Com s’han d'anomenar en català els missatges a la xarxa social Twitter?
Com s’han d'anomenar en català els missatges a la xarxa social Twitter?
 

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter