Dissabte, 26 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Medi ambient
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

L'abocador del Pinell podria rebre fins a 800 tones diàries de residus

Les empreses informen l'Ajuntament de les garanties tècniques del projecte

La restauració de l'argilera Elena és el model a seguir al Pinell de Brai. Foto: C.A.

Un cop reactivat el projecte per rehabilitar l'argilera del Pinell de Brai amb les bales de residus dels ecoparcs metropolitans, els regidors de l'Ajuntament ja coneixen de primera mà les característiques tècniques del futur abocador. Dimecres al vespre, les tres empreses implicades i el director tècnic del projecte els van informar de la intenció de reomplir, durant els propers 25 o 30 anys, el forat de l'argilera amb més de sis milions de tones de residus. L'abocador podria rebre'n fins a 800 tones diàries.

Les empreses Puigfel SA, Pàndols SA i Suministros de Arcillas SA van convocar dimecres els nou regidors del govern i de l'oposició del Pinell de Brai, per informar-los de les garanties tècniques de la propera rehabilitació de l'argilera amb les bales de rebuig dels ecoparcs. El projecte, que té el suport de l'Ajuntament, segons el conveni firmat a finals de novembre del 2008, havia estat congelat durant mesos, però ara s'ha reactivat. De fet, les empreses haurien comunicat a l'alcalde, el convergent Pere Martí, la seua intenció d'iniciar tots els tràmits per aconseguir els diversos permisos. En aquest sentit, l'Ajuntament ja va rebre durant el 2009 una primera anualitat de 58.000 euros, tot i que la decisió final sobre l'autorització del nou abocador dependrà exclusivament de la Generalitat.

En concret, la possible rehabilitació de la mina d'argila del Pinell de Brai amb bales dels ecoparcs ha passat a denominar-se projecte Pansa. Així, el projecte tècnic parla d'utilitzar «residus inerts» procedents dels ecoparcs, tot i que el seu responsable no va aclarir als regidors si les bales plastificades amb la fracció rebuig arribarien des de l'àrea metropolitana de Barcelona. En qualsevol cas, el model a seguir al Pinell de Brai és la rehabilitació de la pedrera Elena a Cerdanyola del Vallès. A banda, l'enginyer va informar el consistori del nombre de basses que es construiran per contenir els lixiviats, així com de les canalitzacions de les aigües pluvials i dels materials que s'utilitzaran per millorar la permeabilitat dels terrenys, que són una finca d'unes 55 hectàrees al costat del riu Canaletes. En aquest sentit, un altre dels aspectes que el tècnic va destacar als regidors és que cada bala d'ecoparc que entri al futur abocador del Pinell de Brai haurà de tenir, com a molt, un 7% de matèria orgànica, per reduir l'emissió de gasos contaminants i la producció de líquids nocius.

El doble que el dipòsit de Tivissa?

G.M.

El projecte Pansa per rehabilitar l'argilera del Pinell de Brai amb residus inerts preveu que aquest «dipòsit controlat de classe 2» puga arribar a contenir més de sis milions de tones de bales plastificades amb la fracció rebuig dels ecoparcs metropolitans. Això vol dir que el nou abocador de la Terra Alta, en cas d'autoritzar-se, tindria el doble de capacitat que el macroabocador de Tivissa, que va entrar en funcionament la tardor del 2004 amb una capacitat màxima de 3,5 milions de tones durant el seu període d'explotació, de 20 anys. En el cas de Tivissa, la Generalitat i l'empresa van acordar que no podrien entrar-hi més de 100.000 tones anuals, i que cada any només entrarien 30.000 tones de fora de les Terres de l'Ebre i el Priorat. El conveni del Pinell de Brai preveu que cada any arribin a l'argilera un màxim de 150.000 tones. L'Ajuntament cobraria dos euros per cada tona dipositada a l'argilera. El projecte preveu un màxim de 800 tones de bales diàries.

Darrera actualització ( Dijous, 11 de novembre del 2010 20:39 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

COMERCIAL

SLAP laboratorios - NATURMILD

25/05/12 09:56 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
 

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter